arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶

کیفیت هوای تهران در تعطیلی آخر هفته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کیفیت هوای تهران در تعطیلی آخر هفته 
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا بر برقراری شرایط کیفی هوای سالم طی امروز دلالت می‌کند و انتظار می‌رود با وجود افزایش نسبی برخی آلاینده‌ها از جمله ازن و ذرات معلق، وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق شهر تهران تا فردا در شرایط سالم باقی بماند.

حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز است و در برخی ساعات به‌ویژه بعد ازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - جنوب غربی انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه با تداوم این شرایط طی فردا برای برخی ساعات بعد ازظهر وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی - جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: این شرایط روز شنبه (۱۸ شهریور) کمابیش ادامه خواهد داشت و برخی ساعات همراه با وزش باد موثر با جهت غالب جنوب‌شرقی خواهد بود.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه دما طی دو روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت، گفت: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۱۱ صبح امروز با شاخص ۸۴ در شرایط سالم قرار داشت.
نظرات بینندگان