arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶

مونسان: ایجاد اشتغال در بخش گردشگری به ازای هر شغل 500 میلیون ریال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استان سمنان باوجود شرایط آب و هوایی و وضعیت جغرافیایی تا پایان دولت دوازدهم یک استان سرآمد در بخش گردشگری می‌شود.

به گزارش انتخاب، علی‌اصغر مونسان در جشنواره بین المللی اقوام و عشایر ایرانی اظهار داشت: بخش گردشگری برای ایجاد اشتغال به نسبت بخش صنعتی به سرمایه کمی نیاز دارد.
 
مونسان: ایجاد اشتغال در بخش گردشگری به ازای هر شغل 500 میلیون ریال

وی افزود: برای ایجاد اشتغال در بخش گردشگری به ازای هر شغل 500 میلیون ریال سرمایه لازم است که به نسبت میزان سرمایه‌گذاری لازم برای ایجاد هر شغل در حوزه صنعت زیاد نیست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با تأکید بر اینکه بسیاری از شاخص‌های اقتصادی در کشور بهبود یافته است اذعان کرد: دولت تنها با حمایت ویژه مردم و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند گام‌های مؤثری را در حوزه اقتصادی بردارد.

وی با اشاره به رشد 7 درصدی اقتصاد در کشور بیان کرد: این رشد باید با تولید و اشتغال همراه باشد تا بتواند زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه شود.

مونسان با بیان اینکه صنعت ما حرکت روبه‌جلو دارد تأکید کرد: بخش خدمات و گردشگری نیز باید در کشور جایگاه ویژه خود را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: تمدن کهن، سنت‌ها و آئین‌های اقوام مختلف ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان برخی شاخص‌های ویژه بخش گردشگری یادآور شد: ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه ثروت و میزان سرمایه‌گذاری پایین در این بخش ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های حوزه گردشگری است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه صنعت گردشگری در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال نقش ویژه‌ای دارد گفت: در بخش صنعت به ازای ایجاد هر شغل بالغ‌بر 10 میلیارد ریال سرمایه لازم است.

شهرک گردشگری در استان سمنان اجرا می‌شود

مونسان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح شهرک گردشگری در کشور خاطرنشان کرد: استان سمنان از ظرفیت‌های مطلوبی در این حوزه برخوردار است و به کارگیری این ظرفیت‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

وی از ایجاد شهرک گردشگری در استان سمنان خبر داد و گفت: کارشناسان این سازمان ظرفیت‌های گردشگری در استان سمنان را بررسی کرده و یکی از شهرهای استان سمنان را به‌عنوان پایلوت برای ایجاد شهرک گردشگری انتخاب کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استان سمنان باوجود شرایط آب و هوایی و وضعیت جغرافیایی تا پایان دولت دوازدهم یک استان سرآمد در بخش گردشگری می‌شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان