arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶

آخرین آمار سازمان ملل از مسلمانان روهینگیایی فراری به بنگلادش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آخرین آمار سازمان ملل از مسلمانان روهینگیایی فراری به بنگلادش 
آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد، حدود ۲۷۰ هزار روهینجایی در دو هفته گذشته از خشونت‌های ایالت ناآرام راخین در میانمار به بنگلادش گریخته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک گروه حقوق بشری اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد حدود ۴۵۰ خانه در یک شهر مرزی میانمار که سوزانده شده بود از سکنه روهینجا خالی شده؛ اقدامی که این اقلیت مسلمان می‌گوید گامی برای اخراج آنهاست.  

کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان جمعه اعلام کرد، پس از آنکه نیروهای امدادی گروه‌های بزرگی را در مناطق مرزی یافتند شمار مسلمانان روهینجایی که از زمان آغاز خشونت‌ها در میانمار در ۲۵ اوت به بنگلادش گریخته‌اند، از ۱۶۴ هزار مورد در روز پنج‌شنبه افزایش یافت و به ۲۷۰ هزار تن رسید.

ویویان تان، سخنگوی کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت افراد بیشتری در مناطق مختلف شناسایی شدند که آنها از وجودشان بی‌اطلاع بودند. او به این مساله هم اشاره کرد که ممکن است شمارش چند باره هم صورت گرفته باشد.

او گفت: این تعداد بسیار هشداردهنده است و بدین معناست که ما باید واکنش خودمان را افزایش دهیم و اینکه شرایط در میانمار باید فورا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

درگیری‌های جدید در راخین از دو هفته پیش و پس از آنچه دولت میانمار حمله "شورشیان روهینجایی" به ایست‌های بازرسی در این ایالت خواند، بالا گرفت. این مساله منجر به حملات متقابل ارتش میانمار شد که دست‌کم ۴۰۰ کشته بر جای گذاشت.

گروه‌های حقوق بشری جمعه اطلاعات جدید از خشونت‌های میانمار را در اختیار دیپلمات‌های شورای امنیت قرار دادند و طبق گفته حاضرین جلسه، چین و روسیه دیپلمات نفرستاده بودند. میانمار گفته است که روی چین و روسیه برای حفاظت در مقابل هرگونه اقدام شورای امنیت حساب می‌کند.
نظرات بینندگان