arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶

یک نماینده مجلس: راهکار نظامی برای میانمار ناپخته است/ این بهانه محاصره را بر مسلمانان تنگ‌تر می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک نماینده مجلس: راهکار نظامی برای میانمار ناپخته است/ این بهانه محاصره را بر مسلمانان تنگ‌تر می‌کندجنایات میانمار احساسات همه را برانگیخت و در این راستا علاوه بر اظهار نظر یک عضو کمیسیون امنیت ملی در رابطه با راه حل نظامی برای حل مشکلات در این زمینه، نماینده مردم تهران نیز نامه‌ای به وزیر امورخارجه کشورمان نوشت.

حشمت الله فلاحت پیشه جنایات دولت میانمار نسبت به مسلمانان این کشور را موضوعی جانکاه و ناراحت کننده دانست و به خانه ملت گفت: جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی و سوابق تاریخی خود همواره رویکردی برای دفاع از مظلوم داشته است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هرگونه کمک به مردم میانمار باید در قالب سازمان، جمعیت و یا اقدامات صورت گیرد، یادآور شد: کشورهای اسلامی و همچنین سازمان ملل متحد باید به صورت بالقوه در این خصوص عمل کنند اما برخی ناپخته عمل کرده و حتی برخی اعتقاد دارند صرفا راهکار نظامی وجود دارد که صحیح نیست.

وی در ادامه با اشاره به خطوط قرمزی که در میانمار وجود دارد، نظامی شدن مسأله را منتفی دانست و افزود: در منطقه ای که هیچگونه امکان حمایت نظامی از مسلمانان وجود ندارد، نظامی کردن و حتی راهکار نظامی صرفا بهانه را به دست جنایتکاران برای ادامه کشتار می دهد که سازمان یافته تر جنایات خود را انجام داده و به این بهانه محاصره را بر مسلمانان تنگ تر کنند.

فلاحت پیشه ادامه داد: لازم است طرح موضوع ضرورت نجات مسلمانان میانمار از سوی وزارت امور خارجه صورت گرفته و از این طریق برگزاری مذاکرات دو یا چندجانبه مد نظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی می تواند در رأس پیگیری ها برای نجات جان مسلمانان میانمار اقدام کند و در این زمینه باید به دور از اتخاذ راه حل های سیاسی با کشورهای منطقه رایزنی صورت گرفته تا در نهایت مذاکرات با دولت میانمار نتیجه بخش باشد.
نظرات بینندگان