arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

باقی‌ ماندن جریانات خنک شمالی تا روز سه‌شنبه / بارش باران و رعد و برق در ۱۰ استان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از وجود جریانات خنک شمالی و بارش باران تا روز سه‌شنبه خبرداد و گفت: بخشهایی از ۱۰ استان کشورمان در روزهای آینده با بارش باران و رعد و برق مواجه می‌شوند.

به گزارش انتخاب، احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات خنک شمالی که از روز پنجشنبه وارد کشورمان شده همچنان در نوار شمالی به فعالیت ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: تاثیر این جریانات خنک شمالی و بارشهای باران و رعد و برق، امروز سه‌شنبه در مناطقی از گیلان و مازندران بیشتر خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در عصر روز دوشنبه نیز جریانهای خنک شمالی در استانهای گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی تقویت خواهد شد و بارشهای باران و وزش باد در مناطق ذکر شده به‌وقوع می‌پیوندد.

به گفته وظیفه، روزسه‌شنبه نیز باران و رگبار در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی پدید می‌آید.

وی ادامه داد: همچنین در اواخر وقت امروز و روز دوشنبه در مناطقی از هرمزگان و فارس نیز رشد ابر و احتمال رگبار باران با رعد و برق و  وزش باد وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه وزش باد شدید در سه روز آینده بخشهایی از شرق کشور را در برمی‌‌گیرد، توضیح داد: وزش باد در نوار شرقی موجب بروز گردوخاک در بخشهایی از مناطق به‌ویژه زابل خواهد شد.

وظیفه، اردبیل با هفت درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 45 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز به 35 درجه بالای صفر رسید.
نظرات بینندگان