arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

شایعه مرگ برخی شهروندان کره شمالی در پی آزمایش هسته‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بنابر اعلام منابع آگاه، شایعاتی میان مردم کره شمالی مبنی بر مرگ و میر ناشی از آزمایش هسته‌ای در ساکنین نزدیک محل انجام این آزمایش منتشر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آساهی شیمبون، بنابر گفته این منبع آگاه چنین شایعاتی در میان مردم در حال چرخش است چرا که دولت کره شمالی توضیح درستی به مردم این کشور ارائه نکرده است.

هم‌اکنون شایعاتی مبنی بر اینکه مرگ و میر و بیماری مردمی که در نزدیکی سایت هسته‌ای پیونگ ری ساکن بوده‌اند در کره شمالی منتشر شده است.

بنابر گزارش‌های تایید نشده یک کارگر که در روند آماده‌سازی انجام آزمایش بمب هیدروژنی هفته گذشته مشارکت داشته است جان سپرده است.

آزمایش هسته‌ای سه سپتامبر باعث ایجاد یک زمین لرزه بزرگ و شوکه شدن مردم شد که در انتشار این شایعه بی‌نقش نبود.

به گزارش ایسنا، پیونگ یانگ تاکنون شش آزمایش هسته‌ای را در سال‌های 2006، 2009، 2013، 2016 و 2017 انجام داده است. این کشور در سال 2005 از معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای نیز خارج شد.

پس از انجام این آزمایش هسته‌ای، کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود اینکه آزمایش هسته‌ای اخیر نسبت به آزمایش‌های هسته‌ای گذشته با قدرت بیشتری انجام شده است اما هیچ تشعشعات رادیواکتیوی بر محیط زیست تاثیر نگذاشته است. در هشت سپتامبر کره جنوبی اعلام کرد که مقدار ناچیزی از زنون (یک عنصر رادیواکتیو) را در نمونه‌های خود مشاهده کرده است.
نظرات بینندگان