arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

سردار رادان: حوادث سوریه و عراق از جنس فتنه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار رادان: حوادث سوریه و عراق از جنس فتنه است 
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت:نباید دشمنان را خودی دانست و معرفی کرد .

به گزارش پایگاه خبری پلیس، احمدرضا رادان در مراسم یادواره 351 شهید فرماندهی انتظامی استان البرز "مدافعین حریم ایران اسلامی" و شهدای مدافع حرم، با بیان اینکه مدافعان حرم در دفاع از حریم و حرم از جان خود گذشتند، اظهار کرد: برگزارکنندگان این مراسم با قدم، قلم و بیان خود توانستند در کارنامه خود تکریم و تجلیل از شهدا را رقم بزنند.


وی ضمن قدردانی از شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، افزود: مناسبت ها در یادواره شهدا باید به برکت خود شهدا رقم بخورد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با بیان اینکه شهدا همواره حامی ولایت و ولایتمداری بودند، تصریح کرد: در آستانه ایام محرم حسینی قرار داریم، راه امام حسین(ع) از کربلا تا کربلا است.

سردار رادان با اشاره به اینکه شهدا مسیر را به ما نشان می دهند تا راه راست را گم نکنیم، ادامه داد: به شهدا نیاز داریم، چرا که با توسل به این راه می توان به سعادت و کمال رسید.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: شهدای حریم و حرم، جانبازان و ایثارگران از اثر وجودی ولایی برخوردارند، چرا که دنباله رو راه امام حسین(ع) هستند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با اعلام اینکه جنس فتنه جنس بی صدا اما پر سر و صدا است که درصدد است به توان و ذهن مردم شک و تردید اندازد، افزود: در تفحص شهدا سر بندهایی تحت عنوان یا حسین (ع) و یا زهرا (س)پیدا می شود، این امر بیانگر این است که رزمندگان پیرو راه شهدا و امامت بودند.

وی با تاکید بر اینکه راه شهدای اسلام راه امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: بدون شک حزب الله لبنان، رزمندگان سوریه و عراق الگوی خود را از شهدای این آب و خاک که پیرو راه امامت بودند، به یادگار برده اند.

سردار رادان گفت: مسلمانان همواره مقابل استکبار جهانی ایستادگی خواهند کرد؛ ایستادگی در برابر ظلم از جمله آموزه های الهی است که در قیام حق علیه باطل و واقعه بزرگ عاشورا به خوبی دیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید به این امر اشاره کرد که دفاع از مظلوم و دین مرز ندارد، ادامه داد: اگر مدافعان حرم نبودند، برگزاری چنین مراسمی در شهرهای استان امکان پذیر نبود، داعش ادامه دهنده راه خوارج هست.

وی با بیان اینکه فتنه را باید با بصیرت جواب داد، اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت امری ضروری و حیاتی است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا بیان کرد: اثر وجودی شهدا برای این است که بدانیم فتنه پی در پی بوده و باید مراقب این مقوله مهم باشیم؛ بدون شک حوادث سوریه و عراق از جنس فتنه است.

وی با بیان اینکه نباید دشمنان را همچون افرادخودی معرفی کرده و نشان داد، افزود: عرفا دنیا طلبان را جزء احمق ها تلقی کرده اما خود این افراد بر این باور نیستند.

رادان با اشاره به اینکه شهید حججی فردی دین دار و دین مدار بود که برای دفاع از حرم، رضایت قلبی والدین خود را اخذ کرد، گفت: در دفاع از حرم شهدای بسیاری وجود داشت که سر از تنشان جدا شد، این قبیل اقدامات نشان از عقل تکلیف گرا است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با بیان اینکه تنها منافقین؛ مدافعان حرم و شهدا را به واسطه حضور در جبهه و سوریه سرزنش می کنند، تصریح کرد: امروز موشک ایران می تواند مغز اسرائیل را مورد هدف قرار دهد‌.
 
در حاشیه این یادواره مراسم رونمایی از کتاب خاطرات شهید جهانگیر جهازی و پاسگاهی به نام‌شهید مدافع حرم"محسن حججی" نیز صورت گرفت.
نظرات بینندگان