arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۰۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

احمدی نژاد: اگر غرب به سوریه حمله کند، در کنار این کشور می ایستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امير قطر كه اخيرا در سفري چند ساعته به ايران آمد و گفته مي‌شود حامل پيام آمريكايي‌ها نيز بود، در مقابله خواسته خود درباره سوريه، پاسخي قاطع از رئيس جمهوري ايران دريافت كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، روزنامه الديار لبنان با اشاره به سفر اخير «شيخ حمد بن خليفه آل ثاني» امير قطر به تهران و ديدار وي با «محمود احمدي‌نژاد» اعلام كرد كه وي در اين سفر ناكام ماند.

الديار نوشت: ديدار امير قطر با احمدي‌نژاد درباره سوريه به نتيجه‌اي نرسيد. وي از مسئولان ايراني خواست تا با توجه به تصميم بين‌المللي كه بازگشت‌ناپذير است، به نرم شدن موضع سوريه با هدف اجتناب از مداخله [نظامي] غرب كمك كند؛ زيرا وي [امير قطر] مي‌تواند مانع چنين دخالتي شود و راهكاري تاريخي ارائه كند كه سوريه را از مداخله خارجي‌ در امان نگاه دارد.

اين روزنامه افزود: اطلاعات رسيده نشان ‌مي‌دهد كه پاسخ ايران اينگونه بوده است كه هر تجاوزي از طرف غرب به سوريه بر هر مسلماني واجب مي‌كند كه در كنار سوريه بايستد و اين كاري است كه ايران انجام خواهد داد.

الديار افزود: طبق اين اطلاعات، مسئولان ايراني به امير قطر تاكيد كردند كه سياست آمريكا امور منطقه را به سوري رويارويي مستقيم سوق مي‌دهد كه پيامد آن دامن همه را مي‌گيرد و هر تعرضي به سوريه سبب آغاز جنگ در منطقه مي‌شود.

در اين گزارش آمده است كه امير قطر حامل پيامي از آمريكايي‌ها براي مسئولان ايراني در خصوص لزوم آرامش در افغانستان نيز بوده است.

امير قطر پنجشنبه شب گذشته در سفري سه ساعته به تهران آمد و پس ديدار با مقامات ايران، تهران را ترك كرد. سفر امير قطر به ايران در چندماه اخير كه كشورهاي عربي شاهد انقلاب مردم خود است، نخستين سفر يك مقام بلندپايه عربي از كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس به ايران بود.

پيش از اين نيز احمد داود اوغلو وزير خارجه تركيه به ايران آمده بود كه وي نيز پاسخي قاطع از ايران درباره سوريه شنيده بود. وي يكشنبه 19 تيرماه گذشته (10 ژوئيه) وارد تهران شد و با مقامات ايران درباره سوريه گفت‌وگو كرد.

روزنامه الاخبار در اين خصوص نوشت: وزير خارجه تركيه در سفر اخير خود به ايران تلاش كرد مهارت‌هاي ديپلماتيك خود را به كار بگيرد تا بتواند ايراني‌ها را متقاعد كند تا حمايت خود را از بشار اسد بردارند زيرا چنين امري مي‌توانست از سرسختي مواضع بشار اسد بكاهد و وي را به سازش [با غرب] بكشاند.

الاخبار افزود، منابعي كه اخبار ديدارها و مذاكرات داود اوغلو را دنبال كردند، گفتند كه داود اوغلو پاسخي سخت شنيد و مشاهده كرد كه تهران بشدت هرگونه اقدامي كه بشار اسد را هدف قرار بدهد، رد مي‌كند. در حالي كه داود اوغلو قرار بود پس از اين سفر به سوريه برود، اميدوار بود كه برگ‌هاي برنده‌اي همراه خود به دمشق ببرد ولي آنچه در تهران شنيد و قبلا نيز هشدار آن را شنيده بود كه اگر پايگاه‌هاي آمريكا در تركيه عليه سوريه اقدامي كنند، [تهران] مجبور است اين پايگاه‌ها را هدف بگيرد، مقامات آنكارا را به اين يقين رساند كه نزديك‌شدنشان به موضوع سوريه غلط بوده است و مي‌بايست براي بازگرداندن آرامش به مناسبات دمشق-آنكارا تلاش كنند.

دمشق هم‌اكنون به بهانه ناآرامي‌هايي كه از بيش از چهار ماه پيش در اين كشور به دليل فعاليت گروهك‌هاي مسلح آغاز شده است، تحت فشار شديد آمريكا و كشورهاي غربي و همچنين فشار تركيه و عربستان سعودي قرار دارد ولي بشار اسد در سخنان اخير خود به مناسبات سالروز تشكيل نيروي مسلح در سوريه، تاكيد كرد كه به فشارها تن نخواهد داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
روحانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
1
3
غرب هم حمله نکنه....ما هستیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
5
بی زحمت رو من یکی حساب نکنید!!
20iran
|
CANADA
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
5
به ما چه كه چكار ميخاد بشه بجهنم كه سوريه ميخواد حمله بهش بشه يا نه.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
2
1
من سوریه زندگی کردم آدم های خوبیند
ميرزا قلمدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
0
1
بالاخره اين بشار اسد و حكومتش ديكتاتور و مستبد هستند يا خير؟ اگر نيستند پس چرا هر روز خبر قتل تعدادي از معترضين و تظاهر كنندگان به دست نيروهاي دولتي منتشر ميشود؟؟؟
نظرات بینندگان