arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

گابریل: این اردوغان است که خود را از اتحادیه اروپا دور می‌کند

وزیر امور خارجه آلمان خواستار شروعی جدید در روابط با روسیه شده و تاکید کرد که این آنکارا است که خود را از اتحادیه اروپا دور می کند نه ما.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزیر امور خارجه آلمان خواستار شروعی جدید در روابط با روسیه شده و تاکید کرد که این آنکارا است که خود را از اتحادیه اروپا دور می کند نه ما.

به گزارش انتخاب، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتوگو با هفته نامه "اشپیگل"، به مسئله تنش ها با ترکیه پرداخته و اقدام اخیر آنکارا که به شهروندانش برای سفر به آلمان هشدار داده بود را مضحک ارزیابی کرده و گفت: ما ابتدا ترجیح می دادیم که به این مسئله واکنشی نشان ندهیم. اما ظاهرا رئیس جمهور ترکیه به هیچ عنوان علاقه ای ندارد که ما به مناسبات معمول برگردیم. اما خیلی بدتر از آن دستگیری های جدید اتباع آلمانی در این کشور است. هر بار ما باید برای دسترسی به کنسولگری سخت تلاش کنیم، این در حالی است که این یک قانون بین المللی است.

زیگمار گابریل
 

گابریل در بخش دیگری از سخنانش  به اقداماتی که علیه آنکارا تا به حال انجام شده از جمله کاهش کمک های اقتصادی، افزایش سطح هشدارها برای سفر به ترکیه و تعلیق صادرات تسلیحات به این کشور اشاره کرده و در عین حال قطع روابط دیپلماتیک با ترکیه را رد کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو به مسئله عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا پرداخته و این پرسش را مطرح کرد که چگونه ما باید با مردی مانند اردوغان هنوز درباره عضویت کامل در اتحادیه اروپا صحبت کنیم تا وقتی که وی بسیاری از شهروندان ما و اتباع کشور خود را بدون دلیل به زندان می اندازد. اردوغان خود را از اتحادیه اروپا دور می کند نه ما.

گابریل همچنین تاکید کرد که این مسئله فورا ضرورت دارد که ما به دنبال یک شروع جدید با روسیه باشیم. "هنری کیسینجر" نیز اخیرا در گفت و گویی بر این مسئله تاکید کرده و گفته است که در غیر این صورت ما به یک دنیای بسیار خطرناک وارد می شویم.

وی همچنین درباره عواقب بحران کره شمالی هشدار داده وگفت: تنها از طریق همکاری آمریکا با روسیه و همچنین با چین می توان این مسئله را حل کرد و ما به یک سیاست تنش زایی جدید نیاز داریم.

گابریل همچنین خواستار لغو مرحله به مرحله تحریم ها علیه روسیه با اجرای مرحله به مرحله توافق مینسک برای حل بحران اوکراین شده و گفت: این غیر واقع بینانه است که بگوییم تازه زمانی که توافق مینسک صد در صد اجرایی شد ما این گام ها ( در لغو تحریم ها ) را بر می داریم. یک آتش بس واقعا دائمی و پایدار می تواند گام مهمی در این راستا باشد.

وزیر خارجه آلمان همچنین در بخش دیگری از سخنانش انتقاد شدیدی به مرکل وارد کرده و وی را در موفقیت حزب افراطی جایگزینی برای آلمان دخیل دانست.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان