arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶

تیلرسون: روسیه و چین مستقیما علیه کره شمالی وارد عمل شوند

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در واکنش به تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی از روسیه و چین خواست مستقیما علیه پیونگ یانگ وارد عمل شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیلرسون: روسیه و چین مستقیما علیه کره شمالی وارد عمل شوند 
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در واکنش به تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی از روسیه و چین خواست مستقیما علیه پیونگ یانگ وارد عمل شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیلرسون در بیانیه ای گفت: چین و روسیه باید با اتخاذ اقدامات مستقیم علیه کره شمالی، نارضایتی خود را از پرتاب های موشکی این کشور نشان دهند.
 
وی افزود که چین بخش زیادی از نفت کره شمالی را تامین می کند و روسیه هم شمار زیادی از نیروی کار آن کشور را به خدمت گرفته است.
 
کره شمالی روز پنجشنبه آزمایش موشکی دیگری بر فراز ژاپن انجام داد. این موشک از پیونگ یانگ پرتاب شد.
 
ساعاتی پیش از این آزمایش موشکی، تیلرسون از چین خواسته بود تا از اهرم نفتی علیه کره شمالی استفاده کرده و این کشور را وادار به بازنگری در برنامه هسته ای خود کند.
شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه گذشته تحریم های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد. بر اساس قطعنامه تحریمی شورای امنیت، صادرات نفت به کره شمالی محدود و صنعت منسوجات این کشور تحریم شد.
 
این قطعنامه توسط آمریکا پیشنهاد شد. واشنگتن برای آنکه چین و روسیه را ترغیب به تصویب این قطعنامه کند، از تحریم صادرات نفت به کره شمالی منصرف شده و صرفا محدودیت هایی برای آن در نظر گرفت.
نظرات بینندگان