arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶

موافقت مصر با گشایش دفتر حماس در قاهره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه خبری المیادین روز جمعه گزارش داد، برخی اطلاعات حاکی از آن است که مصر با گشایش دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) در قاهره و تعیین نماینده این جنبش برای هماهنگی و تماس به منظور گفت و گو در باره مسایل مختلف موافقت کرده است.

به گزارش ایرنا ، نماینده حماس در لبنان به شبکه خبری المیادین گفت که طرف مصریاین بار در گشایش خانه فلسطینی بعد از گذر از مرحله بحران های داخلی جدی است.
 
مقامات مصر بر این باورند که افتتاح دفتر حماس در قاهره گام مهمی برای دستیابی به پیشرفت بیشتر در روابط بین مصر-فلسطین است.
 
این اقدام بعد از نشست هیات حماس در قاهره به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی 'حماس' در غزه با مقامات اطلاعاتی مصر صورت گرفته است.
 
منابع فلسطینی تایید کردند، این توافق شامل تعیین عضو دفتر سیاسی برای پیگیری مسائل جنبش و غزه در مصر و پی گیری توافق های جاری به خصوص بعد از رسیدن به مرحله هماهنگی های امنیتی و سیاسی در سطح عالی می باشد.
 
این در حالی است که سایت های فلسطینی اعلام کردند مقامات مصر بر این باورند که افتتاح یک دفتر ویژه در قاهره یک گام مهم برای دستیابی به پیشرفت بیشتر در روابط بین مصر و فلسطین است.
 
علی برکه نماینده حماس در لبنان روز گذشته (پنجشنبه) به شبکه المیادین گفت: هیات حماس آماده دیدار با هیات فتح در قاهره و توافق برسر اقدامات امنیتی در مرزهای مصر با غزه است .
 
وی گفت که مصر با حماس به عنوان یک جنبش فلسطینی برخورد می کند .
 
نماینده حماس با بیان این که این بار طرف مصری در گشایش خانه فلسطینی بعد از گذر از مرحله بحران های داخلی جدی است تاکید کرد، حماس نمی خواهد توافقی جدیدی جایگزین توافق قاهره کند بلکه هدفش تدوین یک جدول زمانبندی برای اجرای توافق قاهره است.
برچسب ها: مصر ، حماس ، قاهره
نظرات بینندگان