arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰

حمله شدید اللحن سوریه به اتحادیه عرب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سوریه در اعتراض با اتحادیه عرب اعلام کرد در حالی که قرار نبود علیه سوری بیانیه‌ای در نشست شب گذشته این اتحادیه صادر شود، اما این بیانیه صادر شد و محتوای آن مخالف آن چیزی است که درباره آن توافق شد.
نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی بحران سوریه و لیبی،‌ شب گذشته در مقر این اتحادیه برگزار شد و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است برای حل بحران این کشور، نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در راس هیئتی به سوریه برود و راهکار اعضا را به سوریه تسلیم کند.

اتحادیه عرب همچنین در این بیانیه خشونت علیه تظاهرات کنندگان مردم عرب را بی‌فایده دانست و خواستار توقف آنچه آن را خونریزی خواند، در سوریه شد.

پایگاه خبری الیوم السابع در خبری به نقل از یک مقام نزدیک به نمایندگی سوریه در اتحادیه عرب اعلام کرد که نماینده سوریه به این اقدام اتحادیه اعتراض کرده است.

بر اساس این گزارش، نماینده سوریه ساعاتی پس از پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه، به صدور بیانیه علیه کشورش اعتراض کرد و افزود که قرار بود بیانیه‌ای در خصوص بحران سوریه منتشر نشود.

اعتراض دوم نماینده سوریه این است که اصلا قرار نیست طرحی برای حل بحران سوریه ارائه شود و تنها قرار است نتیجه رایزنی‌ها به سوریه منتقل شود.

نظرات بینندگان