arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶

بیانیۀ شورای امنیت دربارۀ آزمایش موشکی کره‌شمالی/ چین هم رای موافق داد/ تحریم جدیدی در کار نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورای امنیت سازمان ملل متحد در پایان نشست فوق العاده خود در روز جمعه در بیانیه ای با اجماع همه اعضای خود شلیک موشک بالستیک جدید کره شمالی برفراز ژاپن را «به شدت محکوم» کرد و آن را اقدامی «بسیار تحریک آمیز» دانست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی جمعه به جدیدترین تحریمهای بین المللی علیه خود واکنش نشان داد و موشکی بالستیک شلیک کرد که با عبور از ژاپن ، مسافتی بی سابقه را پیمود و به تنش شدید درباره برنامه هسته ای و موشکی خود دامن زد.

شورای امنیت شامگاه جمعه در بیانیه ای از رژیم کره شمالی «توقف فوری» این «اقدامات جنجالی» را خواستار شد و تاکید کرد «این اقدامات نه تنها منطقه بلکه همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد را تهدید می کند.»

اما در این بیانیه که مورد حمایت همه اعضای شورای امنیت از جمله چین عضو دائم این شورا قرار گرفت ، هیچ تهدیدی در خصوص اعمال تحریمهای بیشتر علیه پیونگ یانگ وجود ندارد.

از سوی دیگر ترامپ در اظهاراتی در پایگاه هوایی اندروز خطاب به نظامیان آمریکایی گفت: «پس از آنکه توانمندیهای شما را دیدم، امروز بیش از هر زمان دیگری اطمینان دارم نه تنها گزینه های متعدد ما موثر است بلکه قوی نیز است.»

وی در جمع صدها نظامی نیروی هوایی درباره اینکه رژیم کیم جونگ اون «یکبار دیگر بی احترامی به همسایگان و جامعه بین المللی را نشان داد» ابراز تاسف کرد.

از سوی دیگر فدریکا موگرنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد این اتحادیه «فهرست سیاه» خود را به روز می کند و قصد دارد تحریمهای مستقل دیگری را اعمال کند.
نظرات بینندگان