arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶

وزیر ارتباطات: مخالفتی با سرویس لایو اینستاگرام وجود ندارد/ اختلالی در این سرویس توسط دولت ایجاد نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارتباطات: مخالفتی با سرویس لایو اینستاگرام وجود ندارد 
وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات در رابطه با اختلالات سرویس لایو اینستاگرام، اعلام کرد که هیچ مخالفتی با این سرویس وجود ندارد.

محمدجواد آذری جهرمی در مورد اختلالات سرویس پخش زنده اینستاگرام و مخالفت‌هایی که با این سرویس وجود دارد، گفت: این اختلالات به هیچ عنوان مربوط به ما نیست و مخالفتی نیز با فعال بودن این سرویس در کشور وجود ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی محدودیت‌های به‌وجودآمده در حوزه‌ی دسترسی به اپلیکیشن‌های ایرانی در فروشگاه‌های «اپ‌استور» و «گوگل‌پِلی» گفت:

تمامی تلاش این است که این موضوع به‌صورت کلی حل شود. بر این اساس وزارت امور خارجه رایزنی‌های خود را آغاز کرده و مباحث در حال انجام است که در صورت به دست آمدن نتیجه، آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در زمینه‌ی محدودیت تبادلات مالی روی «اپ‌استور» و «گوگل‌پلی» برای بازی‌های موبایل گفت:

موضوع پرداخت آنلاین برای بازی‌های خارجی، یکی از مواردی است که باید آن را با مذاکره با بانک مرکزی حل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اعلام کرد که حساب کاربری خود را در شبکه‌های «سروش»، «بیسفون پلاس»، «کلوب» و «تبیان» آغاز کرده‌ و امیدوار است با حضور فعال خود در این شبکه‌ها، پاسخگوی سؤالات مردم باشد و همچنین در ترویج استفاده از شبکه‌های سرویس‌های داخلی مؤثر واقع شود.

آذری جهرمی ایجاد شبکه‌های داخلی را در مغایرت با شبکه‌های خارجی نمی‌داند و معتقد است حضور در این شبکه‌ها به معنای حمایت از شبکه‌های داخلی صورت می‌گیرد نه محدودیت. وی در مورد آخرین وضعیت رفع فیلتر سرویس تماس صوتی تلگرام گفت:

مذاکره برای رفع فیلتر این سرویس در حال انجام است، اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم که آن را اعلام کنیم.

نظرات بینندگان