arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶

سرپرست وزارت علوم: وزیر پیشنهادی اوایل مهرماه معرفی می‌شود/ در حال حاضر ضرورتی برای تغییر رؤسای دانشگاه‌ها احساس نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست وزارت علوم: وزیر پیشنهادی اوایل مهرماه معرفی می‌شود/ در حال حاضر ضرورتی برای تغییر رؤسای دانشگاه‌ها احساس نمی‌شود 
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص معرفی گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه گفت: بر اساس اعلام قبلی در اوایل مهر ماه وزیر پیشنهادی از سوی رییس‌جمهور به مجلس معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا دکتر سید ضیاء هاشمی در حاشیه بیست‌ویکمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در خصوص برگزاری سال‌ تحصیلی هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: سال تحصیلی با مشارکت دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و تدبیر امور در دست این مراکز است؛ از این رو ما هیچ مشکلی در خصوص آغاز سال تحصیلی نداریم.

وی با اشاره به انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه بررسی گزینه‌ها از سوی رییس جمهوری انجام می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از اساتید دانشگاه‌ها مدیران مجربی هستند که می‌توانند در قامت وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند. از این رو بدیهی است که هر کسی که معرفی شود، از سوی همه مدیران و اساتید دانشگاه‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به زمان معرفی گزینه پیشنهادی وزیر علوم یادآور شد:  درحال حاضر رییس‌جمهور برای حضور در اجلاس سازمان ملل در مسافرت است و از سوی دیگر مصادف با تعطیلات مجلس هستیم؛ از این رو جمع بندی و اعلام نظر دقیق در خصوص معرفی وزیر علوم در اوایل مهرماه صورت می‌گیرد.

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد:‌ با پایان یافتن تعطیلات مجلس شورای اسلامی و بازگشت رییس جمهور بررسی گزینه‌ها آغاز می‌شود و طبق اعلام رییس جمهور از اوایل مهر ماه وزیر پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی می‌شود.

هاشمی همچنین در خصوص برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی توضیح  داد: رییس‌جمهور برای حضور در این مراسم نظر مثبتی دارد و ما زمان و مکان دقیق برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی را اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص تغییر مدیران در زمان فعالیت به عنوان سرپرست وزارت علوم، توضیح داد: تغییر مدیران بر اساس ضرورت‌ها انجام می‌گیرد و در حال حاضر ضرورتی برای تغییر مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها احساس نمی‌شود.
نظرات بینندگان