arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

نوشیدنی‌هایی برای بیهوشی مسافران ساده‌لوح

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نوشیدنی‌های مرد دلسوزی که نقش همشهری‌های مسافران را بازی می‌کرد برای بیهوشی طعمه‌هایش بود.

ساعت 9:15 صبح 2 5 5 مردادماه مردی با مراجعه به مأموران کلانتری 209 ترمینال غرب گفت: «چند هفته پیش پول‌هایم توسط مردی به سرقت رفت و امروز که برای بازگشت به شهرمان به ترمینال مراجعه کردم، همان مرد را در داخل ترمینال دیدم».

با ادعاهای این مرد درباره شناسایی دقیق دزد، بلافاصله طرح مهار از سوی مأموران کلانتری 209 ترمینال غرب در داخل پایانه مسافری به مرحله اجرا گذاشته شد و با راهنمایی وی، مأموران موفق به دستگیری دزد شدند.

وقتی با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت، کارآگاهان در نخستین گام پی‌بردند دزد جوان با مدارک جعلی سعی دارد خود را عبدالله معرفی کند و فاش کردند این مدارک متعلق به طعمه دیگر این دزد است.

عبدالله واقعی شناسایی شد و در تحقیقات به کارآگاهان گفت: حدود 2 ماه پیش برای مراجعه به یکی از مراکز دولتی به تهران آمده بودم؛ در برابر بیمارستان ساسان در حال استراحت بودم که ناگهان مردی که با لهجه خاص و به زبان ما صحبت می‌کرد، به من نزدیک شد و پس از معرفی خود به نام علی، درباره علت مراجعه من به تهران پرس‌و‌جو کرد. او ادعا کرد از 16 ماه پیش کارمند همان اداره دولتی بوده و می‌تواند کار مرا به سرعت انجام دهد. در شرایطی که با توجه به هم‌زبانی و برخورد گرم این مرد، کاملا به او اعتماد پیدا کرده بودم وی مرا به صبحانه دعوت کرد. نان و دو بسته کوچک خامه را من خریدم و هر 2 به فضای سبز داخل بلوار کشاورز رفته و شروع به خوردن صبحانه کردیم. پس از خوردن چند لقمه از یکی از بسته‌های خامه، بیهوش و پس از گذشت 48 ساعت، زمانی‌که به هوش آمدم یکی از بستگانم را بالای سر خود و در وسط بلوار کشاورز دیدم. کارگران فضای سبز بلوار کشاورز که ابتدا گمان می‌کردند من در حال استراحت هستم، در روز اول متوجه بیهوشی من نشده بودند اما به گفته خودشان پس از گذشت یک روز، زمانی‌که مرا به همان وضعیت در داخل بلوار دیده بودند به موضوع مشکوک شده و پس از اطلاع از بیهوشی من، با بررسی محتویات جیب‌های لباس‌هایم تعدادی شماره تلفن پیدا کرده و با یکی از آنها تماس گرفته و موفق شده‌ بود موضوع را به یکی از بستگانم اطلاع دهند و ...».

خیلی زود کارآگاهان دریافتند این دزد زیرک اسماعیل 47 ساله است و با توجه به شیوه و شگرد متهم در ارتکاب سرقت، کارآگاهان با اطمینان از این موضوع که وی با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی متعلق به یکی از مالباختگان، خود را به نام «عبدالله» معرفی و به احتمال بسیار زیاد اقدام به سرقت‌های مشابه دیگر کرده، به جمع بندی سرقت‌های مشابه در طول چند ماه گذشته پرداختند که با شناسایی تعدادی دیگر از طعمه‌ها مشخص شد همه آنها کسانی هستند که مسافر بوده و لهجه خاصی از استان‌های غربی دارند.

همه مالباخته‌ها با دیدن اسماعیل وی را دزد پول‌هایشان شناختند و یکی از آنان گفت: «روز 11 مردادماه برای انجام کاری به تهران آمدم که در محل تخلیه بار ترمینال، با این مرد که خود را «عبدالله» معرفی کرد، آشنا شدم؛ با تعارف نوشیدنی، مقداری چای را در داخل در فلاکس ریخت و خود نیز در یک لیوان جداگانه شروع به نوشیدن چای کرد ؛ پس از آنکه این مرد چای خود را به‌طور کامل نوشید، من نیز شروع به نوشیدن چای کردم که به محض نوشیدن بیهوش شدم و زمانی‌که به هوش آمدم، خود را در بیمارستان دیدم. در بیمارستان بود که متوجه شدم 280 هزار تومان پول، انگشتر نقره و گوشی تلفن همراهم سرقت شده است».

سرهنگ اسدی، رئيس پايگاه 5 پليس آگاهی در این‌باره گفت: «اسماعیل از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این به اتهام ارتکاب جرائم مختلف کلاهبرداری، خرید و فروش مشروبات الکلی و مشارکت در سرقت دستگیر و روانه زندان شده است».

وی در بیشتر سرقت‌های خود با تردد در پایانه‌های مسافربری بویژه پایانه مسافربری غرب یا تردد در مناطق غرب و مرکزی تهران، اقدام به شناسایی و سرقت از طعمه‌هایش کرده که بیشتر سرقت‌هایش در میدان صادقیه، میدان آزادی، بلوار کشاورز و ایستگاه‌های مترو در غرب تهران بوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بيسواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
0
0
اگر نيروي انتظامي همت كند و در مكانهاي شلوغي مانند ترمينالهاي مسافربري ، سالن ايستگاههاي قطار وحتي داخل كوپه هاي قطار و و ساير وسائط نقليه عمومي بين شهري و درون شهري اقدام به نصب بنر ، اطلاعيه و تراكت هشدار دهنده بكند به طوريكه اين اطلاع رساني به راحتي در معرض ديد همگان قرار بگيرد، براي جلوگيري از اين گونه سود جويي هاي نامشروع و حرام مثمر ثمر خواهد وبسياري از افراد ساده لوح فريب نخواهند خورد.
نظرات بینندگان