arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

وزارت کشور: بسته مشکوک کشف‌شده در نجف آباد لزوماً «انفجاری - تروریستی» نبوده/ نماینده نجف‌آباد: هدف یک فعال اقتصادی بود / دادستان اصفهان: بمب مذکور «صوتی» بود و قدرت تخریبی نداشت؛ موضوع امنیتی نبود؛ احتمال انتقام‌گیری شخصی وجود دارد

مدیر کل امنیتی وزارت کشور می‌گوید: بسته مشکوکی که شب گذشته در نجف آباد کشف شد لزوماً انفجاری - تروریستی نبوده و ماهیت آن در نیروی انتظامی در حال بررسی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بسته مشکوک کشف شده در نجف آباد لزوماً «انفجاری - تروریستی» نبوده است 
مدیر کل امنیتی وزارت کشور می‌گوید: بسته مشکوکی که شب گذشته در نجف آباد کشف شد لزوماً انفجاری - تروریستی نبوده و ماهیت آن در نیروی انتظامی در حال بررسی است.

به گزارش «انتخاب»، زرین کلاه مدیر کل امنیتی وزارت کشور در این باره اعلام کرد: شیء مشکوکی که شامگاه 26 شهریور ماه در محدوده شهر نجف آّباد کشف شده لزوماً انفجاری تروریستی نبوده و هم اکنون ماهیت آن در نیروی انتظامی در حال بررسی است.

زرین کلاه افزود: در هر صورت ارتباطی بین این موضوع و منزل شهید حججی وجود ندارد و آنچه در این زمینه مطرح شده، صرفاً فضاسازی غلط برخی از رسانه ها بوده است.

مدیر کل امنیتی وزارت کشور افزود: پس از بررسیهای کارشناسی ماهیت بسته کشف شده به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.
 
هدف یک فعال اقتصادی بود
 
همچنین، نماینده نجف آباد در مجلس گفت: به نظر می رسد خصومت شخصی با یک فعال اقتصادی علت اتفاق شب گذشته نجف آباد بود.

ابوالفضل ابوترابی در خصوص اتفاقی که در شب گذشته و در پی پیدا شدن یک بمب در یکی از خیابان های نجف آباد رخ داد، اظهار داشت: ساعت ۲۴ دیشب شهر به حالت عادی برگشت و موضوع پیدا شدن این بمب، ارتباطی با خانواده شهید حججی و منزل پدری ایشان نداشت.

وی در ادامه افزود: این بمب زیر ماشین یکی از فعالان اقتصادی و درب منزل ایشان پیدا شده است و به نظر می رسد موضوع خصومت شخصی مطرح باشد.

نماینده مردم نجف آباد تصریح کرد: به نظر می رسد تهدیدات اقتصادی و مالی باعث وقوع این موضوع شده باشد.

وی ادامه داد: برای شناسایی عوامل این بمب گذاری تحقیقات در مرحله ابتدایی است و باید برای مشخص شدن بررسی مسئولان ذی ربط، صبر داشته باشیم.

ابوترابی که با مهر گفت و گو می کرد افزود: این بمب با منزل شهید حججی چندین کوچه و خیابان فاصله داشته است.

وی در پایان اضافه کرد: اقدامات خوبی برای شناسایی عاملان انجام شده است و در آینده این اطلاعات به صورت جدی اطلاع رسانی خواهد شد.
 
دادستان اصفهان: بمب کشف شده در نجف‌آباد، «صوتی» بود و قدرت تخریبی نداشت/ این موضوع ربطی به مسائل امنیتی ندارد
 
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: بمب صوتی کشف شده در نجف آباد اصفهان بر حسب بررسی ها و گزارش های اولیه مرتبط با مسائل امنیتی نبوده و احتمال انتقام گیری شخصی وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حسن رحیمی دادستان اصفهان با اعلام این خبر گفت: این بمب که صوتی بوده آثار و قدرت تخریبی نداشته و البته با منزل شهید حججی هم فاصله داشته است.

رحیمی افزود: این بمب صوتی در زیر خودرو شخصی یکی از اهالی ساکن در آن منطقه تعبیه شده و بر حسب گزارش ها  احتمال انتقام گیری شخصی در این مسئله مد نظر بوده است.

دادستان اصفهان تاکید کرد: کار شناسایی فرد یا افراد متهم در این موضوع با بررسی دوربین های حاضر در منطقه آغاز شده و ادامه دارد. 
نظرات بینندگان