arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

مردم فريب كالاهاي تبليغي رسانه‌هاي غيرقانوني را نخورند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبكه‌هاي رسانه ملي، مطبوعات، آگهي نامه‌ها و تبليغات محيطي كه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي داراتي مجوز هستند، تنها مجاري قانوني تبليغات بوده و هر تبليغي خارج از اين چارچوب، فاقد وجاهت قانوني است.

عليرضا كريمي مديركل دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با اشاره به تاثيرات مخرب تبليغات از مجاري غيرقانوني گفت: "شكايت‌هاي بسياري از جانب مردم به مراكز مختلف از جمله وزارت بهداشت، ناجا، اتحاديه توليدكنندگان محصولات خانگي و... رسيده است كه حاكي از نارضايتي مصرف‌كنندگان محصولات و كالاهايي است كه از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي و سايت‌هاي اينترنتي تبليغ شده و در اختيار مخاطبان قرار گرفته است. در اغلب موارد مصرف اين كالاها و محصولات با عوارض جسمي و روحي همراه بوده و در برخي موارد ضرر ناشي از مصرف اين محصولات جبران ناپذير است و بدين ترتيب سلامتي و جان افراد دستمايه سودهاي كلان توليدكنندگان سودجوي اين محصولات قرار مي‌گيرد."

وي با تاكيد بر اينكه كالاهاي تبليغ شده از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي، سايت‌هاي اينترنتي و ساير مجاري تبليغاتي بدون مجوز داراي ضمانت نيستند، گفت: "كالاهاي تبليغي در اين شبكه‌ها فاقد ضمانت بوده و اغلب محصولات دارويي، آرايشي و بهداشتي آنها خطرات و لطمات جبران ناپذيري براي افراد مصرف‌كننده بوجود آورده است."

عليرضا كريمي، خواستار هشياري و توجه بيشتر مردم نسبت به تبليغات ماهواره‌اي شد و گفت: "بسياري از محصولات دارويي، آرايشي و بهداشتي در داخل كشور و در كارگاه‌هاي زيرزميني تهيه مي‌شوند و به علت اينكه نمي‌توانند مجوزهاي لازم را ازوزارت بهداشت يا سازمان استاندارد و ساير نهادهاي ذيربط دريافت و در كشور تبليغ كنند. براي تبليغ متوسل به شبكه‌هاي ماهواره‌اي مي‌شوند و اين كار به اين معناست كه داراي وجاهت قانوني و ضمانت‌هاي لازم نيستند و انجام تبليغات آنها برخلاف قوانين جاري كشور است."
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hz
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
0
0
لطفا رسانه هاي غير قانوني را اعلام كنيد تا ما از آنها خريد نكنيم . همه چيز كه تحت كنترله از ديش ماهواره گرفته تا باد ماشين مردم .
نظرات بینندگان