arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

آيرين در بخش هايي از منهتن باعث جاري شدن سيل شد/ اوباما: طوفان همچنان خطرناک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با رسیدن طوفان آیرین به نیویورک، سیل در بخش های کم ارتفاع منهتن جاری شد. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر بارش شدید باران و تند باد ، در این منطقه برخی از درختان را شکسته و به خودروها نیز آسیب رسانده است.

اگر چه خساراتی که سیل وارد کرده است کمتر از میزانی بود که بیم آن می رفت، ولی بخش هایی از شرق منهتن اکنون شاهد جاری شدن سیلاب است و رفته رفته بر میزان آن نیز افزوده می شود. مقامات نیویورک از دیروز سامانه حمل و نقل عمومی را متوقف کرده اند و گفته می شود تا روز دوشنبه، سامانه بازگشایی نمی شود.

طوفان آیرین هنوز تهدیدی جدی به شمار می آید و احتمال می رود ارتفاع آب در مناطق ساحلی بین ویرجینیا تا ماساچوست، بین چهار تا هشت پا افزایش یابد و احتمال می رود به گردبادهایی نیز به صورت پراکنده در گوشه و کنار نیویورک پدید آید.

اوباما: طوفان همچنان خطرناک است

00:00:00.00 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هشدار داد طوفان آیرین با وجود ضعیف شدن همچنان خطرناک است. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر اوباما گفت می خواهم تازه ترین خبرهای مربوط به آیرین را در اختیار شما نیز قرار دهم؛ اول اینکه این طوفانی مرگبار بود.

ما برای کسانی که عزیزان خود را در این طوفان از دست داده اند یا زندگی آنان تحت تاثیر این طوفان قرار گرفته است دعا می کنیم و همدل آنان هستیم.

طوفان در حالی که رو به شمال در حرکت است، تضعیف شده است ولی همچنان طوفانی خطرناک است و باران های شدیدی با خود به همراه دارد. وی ادامه داد یکی از نگرانی ها ما این است که آیرین، همراه با بارش های تند خود باعث سیل و قطع برق گسترده شود؛ ما گزارش هایی نیز از ایالت ها در این خصوص دریافت کرده ایم.

بسیاری از آمریکایی ها همچنان با خطر قطع برق و سیل روبرو هستند که ممکن است در روزهای بعدی، بدتر هم بشود.

می خواهم مردم بدانند که هنوز مساله تمام نشده است و عملیات امداد، ادامه خواهد داشت و من از مردم آمریکا و افرادی که در مناطق طوفان زده هستند می خواهم به توصیه های مقام های محلی خود گوش فرا دهند. رئیس جمهور آمریکا ادامه داد پیش از ورود طوفان، مقامات وزارت امنیت داخلی و آژانس مدیریت فوریت‌های دولت فدرال (فیما) همکاری بسیار نزدیکی با مقامات محلی و ایالتی داشتند و سازمان های امدادی و خیریه نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده اند.

من می خواهم برای تلاشی که این گروهها در چند روز گذشته انجام دادند، از آنان تشکر کنم.

گروههای جستجو و نجات ما همچنان در وضع آماده باش هستند و فیما همچنان با مقامات محلی و ایالتی همکاری می کند تا در ارزیابی خسارت ها و کمک به بازسازی شرکت کند.

این را تاکید می کنم که آثار این طوفان برای مدتی خود را نشان می دهد و بازسازی نیز ممکن است هفته ها و شاید هم بیشتر طول بکشد. رئیس جمهور آمریکا گفت برق ممکن است در برخی مناطق همچنان قطع باشد و ما به هر شکل ممکن، با مقامات محلی و ایالتی که می خواهند جریان برق را در این مناطق بار دیگر برقرار کنند، همکاری می کنیم.

این را نیز باید اضافه کنم که همه نهادها نهایت تلاش خود را برای کمک رسانی می کنم.

همانطور که به فرمانداران و شهرداران مناطق آسیب دیده گفته ام، اگر آنان به چیزی نیاز داشته باشند، به من اطلاع دهند تا ما نیز تا جایی که ممکن باشد، به صورت سریع و موثر پاسخگو باشیم. وی بار دیگر ضمن تشکر از مقامات مسئول در رسیدگی به امور طوفان زدگان آمریکا و تقدیر از کمک هایی که مردم به آسیب دیدگان می کنند گفت این است که آمریکا را به کشوری قدرتمند تبدیل کرده است.
نظرات بینندگان