arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶

میرزایی؛ اصلاح‌طلب بدلی نداریم / نمی‌شود یک جا سبد گذاشت و جای دیگری سینه زد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید گفت: نظام باید احزاب را به رسمیت بشناسد و تا زمانی که حزب نداشته باشیم شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم.

به گزارش انتخاب، قاسم میرزایی نکو عضو شورای مرکزی فراکسیون امید درباره حرف و حدیث‌های اخیر پیرامون صحبت‌های محمدرضا عارف مبنی بر پایان ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون در سال 98 به خبرآنلاین گفت: آنچه آقای عارف مطرح کردند برخاسته از نظر شخصی‌شان بود نه از جایگاه رئیس فراکسیون امید یا رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان. این موضوع به همراه چند راهکار دیگر قرار بود در جلسات مطرح و درمورد آنها تصمیم گیری شود.

میرزایی؛ اصلاح‌طلب بدلی نداریم /نمی‌شود یک جا سبد گذاشت و جای دیگری سینه زد 

او ادامه داد: در این راستا راهکار دیگری که مورد ارزیابی قرار گرفته این است که  اسامی افرادی که به تصمیمات تشکیلاتی پایبند هستند اعلام شود تا حوزه های انتخابیه هم بدانند چه کسانی با چه تابلوهایی وارد مجلس شده اند.

او در پاسخ به این سوال که جلسات چه زمانی قرار است برگزار شود گفت: این جلسات با بازگشایی مجلس آغاز خواهد شد، در طول این مدت به دلیل مشغله دوستان نتوانستیم به این موضوع بپردازیم.

میرزایی نکو همچنین خاطرنشان کرد:به قول آقای کواکبیان نمی‌شود افراد سبدشان را جای دیگر بگذارند و جای دیگری سینه بزنند لذا این بدعهدی‌ها و بی معرفتی‌ها را نمی توان پذیرفت و باید در این رابطه  یک ساز و کار قائل شد.

او یادآور شد: مسئله دیگر این است که در زمان بستن لیست امید هنوز اساسنامه ای تعیین نشده بود البته یک میثاق‌نامه ای مطرح شد که برخی آن را امضا کردند و برخی هم امضا نکردند لذا افراد می توانند بگویند که اساس‌نامه بعد از لیست تعیین و ابلاغ شد لذا پارامترهایی وجود دارد که باید مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد .

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند تاکید کرد: اصل مسئله اینجاست که کار حزبی و تشکیلاتی حتما مقررات و قوانینی دارد که باید افراد به آن مقید باشند.

اصلاح طلب بدلی نداریم

قاسم میرزایی نکو درباره موضوع ظهور اصلاح طلبان بدلی اظهار داشت: ما اصلاح طلب بدلی نداریم بلکه با تفکرات مختلفی مواجه هستیم که  گروه‌ها و دسته های گوناگونی را تشکیل می دهند و افراد مختلف بخشی از این تفکرات را نمایندگی می کنند. از آنجایی که مردم حامی این تفکرات هستند لذا بحث  مردم بسیار اهمیت پیدا می کند و از این رو باید بگوییم تا زمانی که احزاب تقویت نشوند بروز چنین مشکلاتی پیش‌بینی می شود.

او افزود: لازم است با تقویت احزاب همه مقید به رعایت قواعد تشکیلاتی شویم  لذا تا زمانی که احزاب در کشور ما با مشکل روبه رو هستند نمی توانیم انتظار داشته باشیم در این زمینه بدون ایراد به پیش برویم و تا آن زمان از بروز چنین مسائلی ناگزیر هستیم.

او ادامه داد: برای مثال افرادی را داریم که سال‌ها تجربه قانون گذاری دارند اما پشت در مجلس می ماند اما افراد دیگری که  تجربه ای در این زمینه ندارند وارد مجلس می شوند این صحبت من به این معنا نیست که فرد جدیدی نباید به مجلس ورود کند بلکه سوال اینجاست که جایگاه تجربه کجا است؟!

نظام باید احزاب را تحویل بگیرد

میرزایی نکو گفت: یکی از نیازهای جدی امروز جامعه ما احزاب است باید به سمت تقویت احزاب پیش برویم .

او با بیان اینکه نظام باید احزاب را تحویل بگیرد و به رسمیت بشناسد گفت: حال می‌تواند این کمک و تقویت از طریق تزریق پول به آنها و هموار کردن راه برای فعالیتشان باشد.

او تاکید کرد: اگر احزاب در این زمینه میدان دار باشند ما دیگر با مشکلاتی مانند بدلی و غیربدلی و برند و فیک مواجه نخواهیم بود لذا تا زمانی که چیزی به نام حزب نداریم همین آش و همین کاسه است.  

تصمیم گیری برای انتخابات 98 زود است

او در پاسخ به این سوال که با توجه به تمام مباحث و تفاسیری که صورت گرفت آیا قرار است اصلاحی در روند تهیه لیست در سال 98 انجام شود یا خیر گفت: تصمیم گیری برای سال 98 بسیار زود است و به نظر می رسد آقای عارف هم نظرشان این نباشد چراکه ما باید باتوجه به شرایط تصمیم گیری کنیم و  نمی توانیم بدون در نظر گرفتن شرایط بین المللی و منطقه ای و حتی شرایط سیاسی داخلی از امروز بگوییم که آیا این کار را خواهیم کرد یا خیر.

او افزود:  شاید در آن مقطع شرایط به گونه ای تغییر کند که اساسا لازم باشد با اصولگرایان یک تصمیم مشترک بگیریم تا یک مسئله دیگر حل شود.

میرزایی نکو درپایان گفت: به اعتقاد من باید بر اصل احزاب و فعالیت آنها پافشاری کنیم  و به نظرم آقای حجاریان و آقای باهنر صحبت های خوبی در این راستا داشتند به این مفهوم که لازم است  موضوعات در احزاب چک شکاری شود و در آنجا به یک نقطه مشخص رسید چراکه هرچه این تصمیمات در احزاب  مورد ارزیابی قرار بگیرد کارشناسی تر خواهد بود.

نظرات بینندگان