arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

معرفی نماینده ایران در اسکار 15 روز دیگر

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به موفقیت‌های بین‌المللی سینمای ایران تاکید کرد دریافت جایزه اسکار به نفع سینمای ایران و کامل‌کننده نوار موفقیت‌های این سینما است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به موفقیت‌های بین‌المللی سینمای ایران تاکید کرد دریافت جایزه اسکار به نفع سینمای ایران و کامل‌کننده نوار موفقیت‌های این سینما است.

سیداحمد میرعلایی به خبرنگار مهر گفت: من پیش از آنکه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی باشم، سینماگرم، دغدغه رشد و موفقیت سینمای ایران را دارم و برای معرفی ظرفیت‌های این سینمای شریف به دنیا تلاش می‌کنم، امسال سینمای ایران فیلم‌های باارزشی دارد که می‌توان به آنها بالید.

وی ادامه داد: فیلم‌های "آلزایمر"، "جدایی نادر از سیمین"، "یه حبه قند" و ... ارزش‌هایی دارند که می‌توانند نماینده سینمای ایران در اسکار باشند، فیلم‌های دیگری هم هستند که امتیازهایی برای حضور در میان آثاری که بررسی می‌شوند دارند، من نظر خود را به داوران و هیئت انتخاب تحمیل نمی‌کنم، همه فیلم‌ها دیده می‌شوند و رای نهایی 15 روز دیگر صادر می‌شود.

میرعلایی افزود: نباید موضع‌گیری کنیم یا از یک فیلم و فیلمساز صحبت کرده ارزش‌های فیلم‌های دیگر را نادیده بگیریم، مهم این است که سینمای ایران فرصت خوبی را از دست ندهد، سینمای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موقعیتی ویژه در بعد بین‌المللی پیدا کرده و به دست آوردن جایزه اسکار ویترین افتخارهای این سینما را کامل می‌کند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی "شب واقعه" گفت: از میان فیلم‌های امسال 20 فیلم انتخاب می‌شوند، همه داوران فیلم‌ها را روی پرده می‌بینند، بعد به پنج فیلم نهایی می‌رسیم و از میان آنها یک فیلم به عنوان نماینده معرفی می‌شود، در انتخاب آثار و داوری عادلانه و حرفه‌ای خواهیم بود و مصالح سینمای ایران را در نظر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: آرای داوران نباید با فشار و مجادله جهت داده شود، من هم همان طور که اشاره کردم از گفتن نظر خود به هیئت انتخاب پرهیز می‌کنم تا این هیئت 9 نفری آزادانه انتخاب خود را داشته باشند، پیش‌داوری درباره فیلم‌ها نداریم و مهمترین دغدغه من و این دوستان انتخاب درستی است که به نفع سینمای ایران باشد و ما را به موفقیت نزدیک کند. سربلندی سینمای ایران و سینماگران آن هدف ما است.

نظرات بینندگان