arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

بارش باران در ۱۰ استان کشور / شهرکرد یخ می‌زند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه جریانات خنک شمالی باعث بارشهای پراکنده باران در ۱۰ استان کشور خواهد شد، گفت: نوار شمالی کشور در روزهای آتی با کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما مواجه می‌شوند.

به گزارش انتخاب، امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: جریانات خنک شمالی از امروز وارد کشور می‌شود و بخشهای مختلف نوار شمالی و البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: از عصر امروز بخشهایی از استانهای گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل خزر با بارش پراکنده باران، رعد و برق و گاهی وزش باد مواجه می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد:‌بارشهای پراکنده روز یکشنبه در استانهای مازندران، گیلان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جریانهای شمالی تقویت خواهد شد و ضمن تشدید بارش در سواحل دریای خزر، نوار شمالی به‌ویژه استانهای گیلان، مازندران و گلستان با کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: طی همین مدت مناطقی از استانهای اردبیل، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در زنجان، قزوین، سمنان، البرز و تهران نیز دچار رشد ابر و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین به وزش باد شدید در نوار شرقی به‌ویژه زابل اشاره کرد و گفت: طی سه روز آینده زابل و نوار شرقی با وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک مواجه خواهند شد.

نقشینه همچنین با بیان اینکه پدیده گرد و خاک بر روی کشور عراق نیز شکل می‌گیرد، گفت: این پدیده موجب خواهد شد تا در روزهای آتی استان خوزستان نیز تحت تاثیر این گرد و خاک قرار بگیرد.

وی، شهرکرد با دو درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 41 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و تصریح کرد: دمای هوای غالب نقاط کشور در روزهای آتی خنک‌تر خواهد شد و این کاهش دما به‌گونه‌ای است که دمای شهرکرد در روز دو‌شنبه به یک درجه زیر صفر خواهد رسید و این شهر دچار افت دما و احتمالاً یخ زدگی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور توضیح داد: دمای هوای تهران امروز 30 درجه بالای صفر شد که در روزهای آتی به‌ویژه سه‌شنبه شاهد کاهش دما در پایتخت خواهیم بود.
نظرات بینندگان