arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶

جمهوریخواهان فرانسه جایگاه خود در سنا را حفظ کردند / شکست حزب حاکم در انتخابات مجلس سنا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتایج اولیه انتخابات روز یکشنبه مجلس سنا در فرانسه نشان می‌دهد که جمهوریخواهان با وجود شکست در انتخابات‌های اخیر، موفق به حفظ اکثریت کرسی‌های مجلس سنای این کشور شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بخشی از این موضوع نتیجه ماهیت متفاوت انتخابات سنای فرانسه است که برخلاف انتخابات مجلس نمایندگان، مردم در تعیین چینش آن نقش مستقیم ندارند.
 
جمهوریخواهان فرانسه جایگاه خود در سنا را حفظ کردند / شکست حزب حاکم در انتخابات مجلس سنا 
 
مطابق با قانون فرانسه؛ در انتخابات سنا تنها اعضای مجلس نمایندگان و مقام‌های انتخابی محلی از جمله اعضای شوراهای مناطق حق رای دارند.
 
با توجه به اینکه تنها نزدیک به یکسال از تاسیس حزب «به پیش» به ریاست «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری این کشور می‌گذرد و آخرین انتخابات شورای مناطق پیش از تشکیل این حزب برگزار شده و با پیروزی جمهوریخواهان پایان یافته بود؛ از قبل انتظار این می‌رفت که اکثریت کرسی‌ها بار دیگر در اختیار راست‌ها قرار بگیرد.
 
تنها نیمی از 378 کرسی‌ این مجلس در انتخابات روز یکشنبه تعیین تکلیف می‌شود و با توجه به نتایج اولیه انتظار می‌رود جمهوریخواهان بین 146 تا 156 کرسی را از آن خود کنند. حزب مکرون هم نزدیک به 22 کرسی را در اختیار خواهد گرفت.

این موضوع می‌تواند چالش‌‎هایی را در مسیر اصلاحات اقتصادی دولت فرانسه ایجاد کند؛ اما تحلیلگران معتقدند که مانع سفت و سختی برای پیشبرد سیاست‌های دولت وجود نخواهد داشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان