arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶

وزیر خارجه قطر: دوحه خواهان گفت‌وگوست اما هیچ گونه خدشه به حاکمیتش را نمی‌پذیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر خارجه قطر امروز تأکید کرد که محاصره این کشور تلاشی از سوی همسایگان آن برای تحمیل سیاست‌ها بر دوحه و تغییر نظام آن از خارج است.

به گزارش انتخاب، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تأکید کرد که دوحه خواهان گفت‌وگوست اما هیچ گونه خدشه به حاکمیتش را نمی‌پذیرد.
 
وزیر خارجه قطر: دوحه خواهان گفت‌وگوست اما هیچ گونه خدشه به حاکمیتش را نمی‌پذیرد 

آل ثانی که در یک سمینار مطبوعاتی در مرکز روابط بین‌الملل فرانسه واقع در پاریس سخنرانی می‌کرد، گفت که اتخاذ سیاست خارجی مستقل قطر باعث شده که همسایگان آن دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کنند.

وزیر خارجه قطر تصریح کرد که همسایگان قطر به این کشور خیانت کرده و آن را از یک شریک به کشوری که ادعا می‌کنند از تروریسم حمایت می‌کند، تبدیل کرده‌اند در حالیکه این ادعاها بی‌پایه و اساس است.

آل ثانی ضمن رد اتهامات کشورهای محاصره‌کننده قطر در خصوص مداخله این کشور در امور دیگر کشورها، اظهار داشت که هدف این کشورها تحمیل قیمومیت بر تصمیمات سیاسی قطر و دخالت در نظام حاکمیتی آن است و حتی به تهدید برای متوسل شدن به زور روی آورده‌اند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، وزیر خارجه قطر همچنین با اشاره به اینکه قطر خواهان گفت‌وگوست، گفت که دوحه همکاری سازنده‌ای با تلاش‌های میانجی‌گرانه کویت داشته و با طرح‌های ابتکاری و پیشنهادات ارائه شده، تعامل داشته است اما کشورهای محاصره‌کننده قطر اهدافی را تعیین کردند که اصل حاکمیت را در معرض خطر قرار داده است.

برخی منابع خبری نیز به نقل از آل ثانی گزارش دادند که محاصره اقتصادی قطر باعث تقویت روابط اقتصادی این کشور با ایران شده است.

وزیر خارجه قطر گفت: «آنها(4 کشور عربی محاصره کننده قطر) می‌گویند که اکنون قطر به ایران نزدیک‌تر شده است. آنها با اقداماتشان قطر را به سمت ایران هل می‌دهند و دارند قطر را مثل یک هدیه به ایران یا هر قدرت دیگر منطقه‌ می‌دهند».

وی افزود: «آیا این هدفشان است که یک کشور عضو شورای همکاری خلیج‌ (فارس) را به سمت ایران هل بدهند؟. این، هدفی عاقلانه و هوشمندانه نیست»
منبع: فارس
نظرات بینندگان