arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰

"هیچ خطري پايه هاي سي و سه پل را تهديد نمي کند" + تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان گفت: در حال حاضر هيچ خطري پايه هاي سي و سه پل را تهديد نمي کند.

به گزارش انتخاب از اصفهان؛ اسفنديار حيدري پور ادامه داد: مرمت سي و سه پل و يا پل ا...وردي خان جزو پروژه هاي مرمتي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان است که امسال مرمت آن آغاز شد.


وي اظهار داشت: در حال حاضر حدود سه ماه است مرمت فاز اول اين پل که به طول 300 متر مي باشد و بلندترين پل رودخانه زاينده رود است، از سمت محور جنوبي و از سمت جنوب غرب و جنوب شرق آغاز شده است.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان تصريح کرد: با توجه به نگراني هاي پيش از اين درخصوص عبور مترو از اين سمت پل و با توجه به حضور کارشناسان سازمان و پيمانکاران بصراحت عنوان مي گردد که در حال حاضر هيچ خطري سي وسه پل را تهديد نمي کند.
حيدري پور تأکيد کرد: وجود تونل مترو هيچ آسيبي براي پل دربرنداشته است و نگراني و دغدغه اداره ميراث فرهنگي از راه اندازي واگنهاي مترو از اين سمت و ارتعاش حرکات آن است که در آينده ممکن است خطراتي را براي سي وسه پل در پي داشته باشد.

وي يادآور شد: شايان ذکر است، با توجه به توافقهاي به عمل آمده ميان اداره کل ميراث فرهنگي و مترو، در حال حاضر کارشناساني از دانشگاه علم و صنعت مشغول بررسي خطرات احتمالي عبور مترو از اين سمت مي باشند و هر دو مجموعه منتظر اين نظر کارشناسي هستند و تا اواسط مهرماه نتيجه بررسي ها اعلام مي شود.


مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان به انتشار اخبار از سوي برخي رسانه ها اشاره کرد و اعلام کرد: با توجه به حضور کارشناسان و احداث کارگاه مرمت و حضور روزانه کارشناسان و مرمتگران در محل پل تاريخي سي وسه پل (که تصادفاً محل کارگاه با محل اشاره شده در برخي از رسانه ها در يک مکان مي باشد) چنانچه خطري پل را تهديد کند، پيش از همه ميراث فرهنگي متوجه آن خواهد شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نام جاوید وطن
|
UNITED STATES
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
1
17
چه میکنید با ایران ؟؟؟؟
ما همین یه میراث برامون مونده واسه افتخار بهش چون العان تو دنیا سر افکندهایم

ممنونم از سایت انتخاب که مردم آگاه میکنید
ناشناس
|
CANADA
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
0
2
راست می گه چیزی نشده یک ترک جزیی است که فوقش یک ستونش خراب می شه زیاد خودتونو اذیت نکنین!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
0
0
33 نماد فراماسيونري است
يه كاري كنيد بشه 30 پل
نظرات بینندگان