arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

ونزوئلا آمریکا را به «تروریسم روانی» متهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت ونزوئلا، آمریکا را به راه‌ انداختن "تروریسم روانی" برای سرنگون کردن دولت کاراکاس متهم کرد؛ اقدامی که پس از صدور قوانین جدید و افزودن ونزوئلا به فهرست ممنوعیت جدید سفر به آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به سازمان کشورهای آمریکایی گفت: همانطور که برای ما مهم است ما به دنبال ورود به آمریکا هستیم اما برای من بیشتر مهم است که به جای آنکه به سازمان ملل بروم به سازمان کشورهای آمریکایی سفر کنم.

وی در جریان دیدار با فرمانداران ایالتی ونزوئلا که از تلویزیونی دولتی وی‌تی‌وی این کشور پخش شد گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل و با دیکتاتور خواندن رهبری ونزوئلا ایالات متحده را منزوی کرده است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا یک روز پس از آنکه کشورش در فهرست جدید ممنوعیت سفر به ایالات متحده قرار گرفت این سخنرانی را انجام داد. البته محدودیت‌های ونزوئلا برای مقام‌هایی از آژانس‌های دولتی و خانواده‌های آنهاست.

پیشتر خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا گفته بود، ترامپ جوری رفتار می‌کند انگار امپراطور جهان است.

وی در میانه لفاظی‌های گسترده میان روسای جمهمور ونزوئلا و آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که کاراکاس برای توقف این لفاظی‌ها و جنگ لفظی به دنبال مذاکره با واشنگتن است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا پس از آنکه ترامپ در مجمع عمومی گفت، "آمریکا آماده برقراری دموکراسی در ونزوئلاست" رئیس‌جمهوری آمریکا را نژادپرست خواند و گفت: ما به عنوان مردمانی آزاد آماده دفاع از تمامیت ارضی، استقلال و دموکراسی خود به هر طریقی هستیم.

دولت سوسیالیست مادورو نیز اعلام کرده واشنگتن از دستاویز مقابله با تروریسم برای ساقط کرددن به دولت ونزوئلا و متوقف کردن فعالیت‌های آن استفاده می‌کند.

در همین حال لوئیس آلماگرو، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی خواستار تحریم‌های بیشتر علیه دولت کاراکاس شد و "اقدامات دیکتاتوری" دولت مادورو را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

چهارمین گزارش سازمان وی درباره بحران سیاسی ونزوئلا به این مساله اشاره دارد که به دلیل تشکیل مجلس موسسان غیرمشروع برای تغییر قانون اساسی در ونزوئلا، دموکراسی در این کشور کاملا از بین رفته است.
نظرات بینندگان