arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

اینترپل با عضویت فلسطین موافقت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجود مخالفت‌های شدید رژیم صهیونیستی و آمریکا با پیوستن فلسطین به پلیس بین‌الملل (اینترپل) و تلاش‌های پشت پرده رژیم صهیونیستی در این خصوص، این سازمان با عضویت فلسطین موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، ریاست سازمان بین‌المللی پلیس جنایی "اینترپل" در نشست خود در پکن با درخواست فلسطین مبنی بر عضویت این دولت در اینترپل موافقت کرد.

این تصمیم اینترپل نادیده گرفتن فشارهای اسرائیل و آمریکا است که در نشست این سازمان در ۲۰۱۶ تلاش کردند فلسطین به عضویت پلیس بین‌الملل (اینترپل) درنیاید.

بنا بر گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی از جمله روزنامه "یدیعوت آحارونوت"، قبول درخواست فلسطین به معنی شکست تلاش‌های اسرائیل و آمریکا برای ممانعت از پیوستن فلسطین به این سازمان بین‌المللی است.

منابع اسرائیلی اعلام کردند، فلسطینی‌ها خواهند توانست اکثریت آرا را برای عضویت در اینترپل کسب کنند.

این منابع تصریح کردند، نگرانی اصلی اسرائیل درخصوص پیوستن فلسطین به اینترپل از این جهت است که عضویت فلسطین در آن جایگاهش در جهان را ارتقا ‌بخشیده، در آینده مجوزی برای صدور حکم‌های بازداشت علیه افسران عالی‌رتبه اسرائیلی و سیاست‌مداران آن به اتهام ارتکاب جنایت‌هایی علیه ملت فلسطین شده و اطلاعات حساسی درباره مبارزه با تروریسم به دست خواهد آورد.

پایگاه الکترونیکی روزنامه آحارونوت نوشت، اسرائیل تلاش‌های جدیدی را پیش از برگزاری نشست عمومی برای رای‌گیری درخصوص عضویت فلسطین به کار خواهد بست تا ابزاری را برای ممانعت از پیوستن فلسطین به این سازمان به وجود آورد.

اسرائیل از چند هفته پیش در پشت پرده و به صورت پنهانی، یک کمپین دیپلماتیک راه انداخته تا کشورها را قانع کند که به عضویت فلسطین در اینترپل رای ندهند.

همچنین پایگاه اسرائیلی ۱۲۴‌news پنجشنبه گذشته اعلام کرد، اسرائیل به استراتژی دیپلماتیک دوجانبه خود برای ممانعت از تحقق خواسته تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر پیوستن این دولت به اینترپل ادامه می‌دهد.

این پایگاه نوشت، اولا اسرائیل با رهبران اینترپل برای تشدید معیارهای پیشنهادی به اعضای جدید مذاکره می‌کند تا فلسطین را از پیوستن به این سازمان دور دارد. همچنین بر اعضای اینترپل فشار می‌آورد تا پس از پایان رای‌گیری، انتساب فلسطین را رد کنند مساله‌ای که مستلزم کسب اکثریت دو سوم آراء است.

در نوامبر ۲۰۱۶ اینترپل پس از رای مثبت ۵۶ تن از اعضای آن مبنی بر عضویت فلسطین، ۶۲ رای مخالف و ۳۷ رای ممتنع، درخواست فلسطین را برای عضویت در آن به حالت تعلیق درآورد.

پلیس بین‌الملل (اینترپل) بزرگترین سازمان پلیس بین‌المللی است که در سال ۱۹۲۳ تاسیس شد و ۱۹۰ کشور در آن عضو هستند. مقر این سازمان شهر "لئون" فرانسه است.
برچسب ها: فلسطین ، اینترپل
نظرات بینندگان