arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

پیگیری حذف اپ‌های ایرانی توسط وزیر ارتباطات در اجلاس جهانی مخابرات ITU

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پیگیری حذف اپ‌های ایرانی توسط وزیر ارتباطات در اجلاس جهانی مخابرات ITU
وزیر ارتباطات با سفر به کره جنوبی در اجلاس جهانی مخابرات ITU شرکت کرد و پیرامون چند محور اصلی از جمله حذف نرم‌افزارهای از اپ‌استور سخنرانی داشت.

به گزارش «انتخاب»، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به تازگی برای حضور در اجلاس اتحادیه جهانی مخابرات (  ITU  ) به کره جنوبی سفر کرده است.

سفری پر بار که در جریان آن، جهرمی ملاقلاتی با هالین ژائو، دبیر کل اتحادیه و دیدارهای جداگانه‌ای نیز با وزرای ارتباطات کشورهای عضو از جمله مجارستان، الجزیره و کره جنوبی انجام داد.

همچنین آذری جهرمی، در جریان سخنرانی خود در این اجلاس، حول 4 محور اصلی مذاکره داشت. موضوعاتی که شامل عضویت تعدادی از دانشگاه‌های برتر ایران در این اتحادیه، مشاوره به منظور بازنگری در تعرفه سرویس‌های ارتباطی ایران، لزوم پیگیری رفتار اپل در حذف آپ‌های ابرانی و همچنین عضویت مجدد اپراتورهای ایرانی در GSMA می‌شد.

گفتنی است؛ ITU سازمانی بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد است که سال  1865، با همکاری 20 کشور و به نام اتحادیه بین المللی تلگراف در ژنو سوئیس آغاز بکار کرد و بعدها به این نام تغییر پیدا کرد.

وظیفه این سازمان قانون گذاری، مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و همچنین کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان است.
نظرات بینندگان