arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

حزب‎الله عراق: مسعود بارزانی خائن است/ اربیل ابزار آمریکا در منطقه است/ ترکیه در مواضع خود صادق باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی گردان‌های حزب‎الله عراق اعلام کرد که مسعود بارزانی با طرح جدایی‎طلبانه خود به عراق خیانت کرد.

به گزارش انتخاب، «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‎های حزب‎الله عراق اعلام کرد که مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق با برگزاری همه پرسی و سناریوی جدایی‌طلبانه خود خیانت بزرگی کرد و اقدامات مستبدانه علیه کردها انجام می‏دهد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، جعفر الحسینی گفت: مسعود بارزانی معارضان خود در داخل پارلمان کردستان و خارج از آن را سرکوب کرد.

سخنگوی گردان‎های حزب الله عراق تاکید کرد که بارزانی از قدرت نظامی خود برای سیطره بر کرکوک و دیگر مناطق عراق استفاده کرده است. بارزانی از ورود داعش به عراق استفاده و در سناریوی این گروه تروریستی همکاری کرد.

الحسینی افزود: اولین هدف از محور مقاومت در عراق حمایت از وحدت این کشور است. وی گفت: همه پرسی کردستان هیچ ارزشی ندارد و مقاومت سلسله اقداماتی در واکنش به آن انجام خواهد داد.

سخنگوی گردان های حزب الله در ادامه با بیان اینکه بغداد و احزاب سیاسی عراق امتیازات زیادی به مسئولان کردستان دادند، اعلام کرد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق واکنش دیرهنگام درباره همه پرسی اتخاذ کرد که کافی نیست و باید جدیت و قاطعیت بیشتری از خود نشان دهد.

الحسینی تصریح کرد: بغداد هیچ گونه نظارت یا سیطره بر فرودگاه ها و ورودهای مرزی کردستان عراق ندارد. بارزانی نفت را به صورت غیرقانونی به فروش می‏‎رساند و همه رفتارهای آن داخل منطقه کردستان مشکوک است.

وی افزود: مسئولان کردستان ابزار آمریکا در عراق و منطقه هستند. آمریکایی ها و دشمن صهیونیستی پشت سناریوی جدایی طلبانه منطقه کردستان قرار دارند. مواضع حقیقی آمریکا هنگامی مشخص می شود که بغداد برای مقابله با خطر تقسیم گام های جدی بر می دارد.

سخنگوی حزب الله عراق تاکید کرد که به نقش ترکیه تکیه نمی کنیم و خودمان مانع برپایی دولت منطقه کردستان عراق می شویم. امیدواریم که ترکیه در مواضع خود در رد طرح جدایی طلبانه منطقه کردستان صادق باشد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان