arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

سفیر چین: اعتماد سیاسی تهران و پکن عمیق‌تر از گذشته شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر چین در تهران با اشاره به تعمیق روابط و همکاری راهبردی همه‌جانبه بین ایران و چین از رفت و آمدهای مقام‌های عالی‌رتبه دو کشور خبر داد.

به گزارش انتخاب، پانگ سن در مراسم شصت و هشتمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین گفت: طی ۲۸ سال گذشته چین در زمینه‌های مختلف به پیشرفت‌های چشمگیری به خصوص در ۴۰ سال پس از اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز دست یافته است.

وی افزود: اقتدار فراگیر چین به طور مستمر افزایش یافته و اقتصاد و جامعه نیز با ثبات قدم و طور مطلوب توسعه یافته است. نیمه اول سال ۲۰۱۷ رشد اقتصادی چین حدودا به ۷ درصد رسید و در حال حاضر چین با تاکید بر اصل «پیشرفت با ثبات» به دست‌آوردهای جدیدی در زمینه اقتصادی و اجتماعی نائل شده است.

سفیر چین در تهران خاطرنشان کرد: در سال جاری بسط و توسعه روابط چین و ایران روند خوبی داشته و تبادلات میان مقامات عالی‌رتبه انجام شده است. همکاری‌ها در چارچوب «یک جاده و یک کمربند» به خوبی انجام شده است و دست‌آوردهای متعددی در همه زمینه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و غیره حاصل می‌شود.

پانگ سن خاطرنشان کرد: باور دارم که اعتماد سیاسی بین دو کشور بیش از پیش تعمیق یافته و همکاری راهبردی همه‌جانبه هم به طور مداوم توسعه خواهد یافت.

مراسم شصت و هشتمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد، محمود فرازنده مدیرکل شرق آسیای وزارت امور خارجه، دیپلمات‌ها و جمعی از سفرا و وابستگان نظامی ایرانی و خارجی در سفارت این کشور برگزار شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان