arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

متحد ترامپ؛ در آستانه خداحافظی از سنا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سناتور باب کورکر از ایالت تنسی که از متحدان ترامپ به حساب می‌آید و ریاست کمیته قدرتمند روابط خارجی را به دست دارد، اعلام کرد مجددا در انتخابات آتی کنگره نامزد نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این قانونگذار ۶۵ ساله که اخیرا از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تشویق شد تا برای بار سوم در انتخابات کنگره شرکت کند، این خبر شگفتی‌آور را ساعاتی پیش از برگزاری انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان برای تعیین نامزد این حزب در سنا از ایالت آلاباما اعلام کرد؛ در آن رای‌گیری، نهایتا "روی مور" قاضی ارشد سابق دادگاه عالی آلاباما پیروز شد.

سناتور باب کورکر در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از تفکر و بحث و گفت‌وگوهای خانوادگی طی سال گذشته، به همراه الیزابت، همسرم تصمیم گرفتم که زمانی که دوره‌ام در پایان ۲۰۱۸ به اتمام رسید دیگر در انتخابات سنای ایالات متحده آمریکا شرکت نکنم.

انتخابات کنگره آمریکا قرار است سه‌شنبه ششم نوامبر ۲۰۱۸ برابر با ۱۵ آبان ۱۳۹۷ برگزار شود که در آن نمایندگان از ایالت‌های آمریکا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۳ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا برای نامزدهای انتخاباتی به رای گذاشته خواهد شد.

کورکر که ریاست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا را بر عهده دارد،‌ نقش مهمی در تحمیل تحریم‌های روسیه و ایران ایفا کرده و پیش از روی کار آمدن رکس تیلرسون، به عنوان گزینه وزارت خارجه آمریکا در دولت ترامپ در نظر گرفته می‌شد. کورکر که عضو کمیته بانکداری هم هست، در لوایح مالی مهم هم نقش برجسته‌ای دارد.
نظرات بینندگان