arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: اجازه برتری نظامی روسیه را نمی‌دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سنای این کشور گفت، واشنگتن به روسیه اجازه نخواهد داد برتری نظامی بر آمریکا داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این اظهارات را روز سه شنبه خطاب به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا که قرار است برای دو سال دیگر دوره او را تمدید کند، مطرح کرد.

دانفورد همچنین قبل از سخنرانی خود یکسری پاسخ‌های کتبی به برخی پرسش‌های مطرح شده از سوی سناتورها داد. از جمله این پرسش‌ها این بود که واشنگتن چطور باید به تبعات نظامی استقرار موشک‌های کروز هسته‌ای پرتابی از زمینِ روسیه پاسخ دهد.

دانفورد در پاسخ خود گفت: ما باید هم به طور مستقیم و هم به همراه هم‌پیمانانمان به تعامل با روسیه ادامه دهیم تا آنها را تشویق به بازگشت به پایبندی کامل و قابل بررسی به معاهده مربوط به نیروهای هسته‌ای میان‌برد کنیم.

وی افزود: وضعیت موجود که در آن ما به این معاهده پایبند باشیم و آنها نه دوام پیدا نمی‌کند.

به گفته این مقام آمریکایی، استقرار موشک‌های کروز هسته‌ای پرتابی از زمین توسط روسیه منجر به تقویت هر چه بیشتر قابلیت‌های جنگی متعارف و هسته‌ای روسیه خواهد شد که هم نیروهای روسیه و هم هم‌پیمانانش در اروپا و حوزه اقیانوس آرام را تهدید خواهند کرد.

دانفورد تاکید کرد: ما با هم‌پیمانانمان در کنگره همکاری خواهیم کرد تا تضمین کنیم قابلیت‌های لازم هم به لحاظ تهاجمی و هم دفاعی را در اختیار داریم تا مطمئن شویم روسیه برتری نظامی را با نقض این معاهده به دست نخواهد آورد.

ژنرال دانفورد افزود: دولت ترامپ در حال یک بررسی جامع درخصوص نقض مداوم معاهده کاهش نیروهای هسته‌ای میان‌برد از سوی روسیه است.

وی افزود: این بررسی مجدد سیاست‌ها منجر به توصیه‌هایی درخصوص پاسخ مناسب آمریکا شده و شامل تدابیر نظامی بالقوه برای افزایش فشار بر روسیه به منظور بازگشت به پایبندی کامل و قابل بررسی به وظایفش تحت معاهده خواهد شد.

دانفورد گفت: ما در حال همکاری با دولت آمریکا هستیم تا در هفته‌های آینده جزئیات دقیق‌تری در مورد راهبردمان برای پاسخ به نقض این معاهده از سوی روسیه ارائه دهیم.

یکی از سناتورها از دانفورد پرسید آیا او همچنان روسیه را بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی آمریکا می‌داند؟ او پاسخ داد: امروزه روسیه مطمئناً بزرگترین مجموعه چالش‌های نظامی را در برداشته و تنها تهدید موجودیتی بالقوه علیه آمریکا باقی مانده است و در عین حال روسیه به مدرنیزه کردن همه عناصر نیروهای سه گانه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.
نظرات بینندگان