arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰

شکلات بخورید تا قلبتان بیمار نشود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 شکلات خورها از این پس با خاطر جمعی می توانند به انتخاب طعمهای مختلف در فروشگاه ها دست بزنند.

بنا به نتایج آخرین تحلیلها در دانشگاه کمبریج کسانی که شکلات خور حرفه ای هستد 37 درصد کمتر از سایرین شانس ابتلا به یبماریهای قلبی عروقی دارند. بخش دیگری از این تحقیق که روی بیش از ده هزار نفر صورت گرفته نشان میدهد این افراد همچنین 29 درصد کمتر ازسایرین سکته می کنند . دراین تحقیق زندگی سوژه های مختلفی در کشورهای آلمان ، ژاپن ، هلند ، سوئد، آمریکا برای یک دهه مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد در بین انواع شکلاتها شکلات تلخ بهترین تاثیر گذاری را دارد.

البته سایر انواع شکلات از جمله شکلات شیری و شکلات نعنایی هم کارایی خوبی داشتند. با این حال دکتر اسکار فرانکو از بخش  تحقیقات درمانی بیماریهای قلبی عروقی دانشگاه کمبریج عنوان کرد هنوز کسی به درستی نمی داند چرا شکلات برای سلامت قلب مفید است . به گفته او برخی مواد غذایی دارای ساختاری پیچیده هستندو شکلات از این دسته است .

یکی از تئوریها به زعم او وجود آنتی اکسیدان فراوان در شکلات است که باعث گردش راحت تر خون در رگها می شود.در عین حال شکلات می تواند کیفیت بالاتری برای زندگی ایجاد کند و سبب آرامش و شادی می شود.دکتر فرانکو نتایج این تحقیقات را در نشست سالیانه انجمن قلب و عروق در پاریس اعلام کرد  ولی درهمین حال تاکید کرد این نتایج به معنای تایید شکلات خوری افراطی نیست . او میانه روی را دراین کار توصیه کرد و به گفته او بدن روزانه به 20 تا 50 گرم شکلات نیاز دارد .
نظرات بینندگان