arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

قرارگاه پدافند خاتم الانبیا (ص): شیء نورانی؛ موشک بالستیک بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: شیء نورانی مشاهده شده در برخی از مناطق کشور موشک بالستیک RS۱۲M روسیه بوده است.

به گزارش انتخاب، امیرسرتیپ علیرضا الهامی افزود: ساعت ۱۹ دیروز بر اساس اعلام پست‌های دیدبانی قرارگاه پدافند خاتم الانبیا (ص) و همچنین گزارش‌های مردمی مبنی بر رویت شیء نورانی در آسمان کشور با توجه به همزمانی گزارش‌های مردمی از اراک، قم، شیراز، یزد و بیرجند شبکه کنترل پدافند هوایی کشور موضوع را پیگیری کرد و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد شیء مشاهده شده موشک بالستیک قاره پیمای «RS۱۲M» بوده است که به صورت آزمایشی از نقطه‌ای واقع در شمال دریای خزر از پایگاهی در آستاراخان شلیک شده و در منطقه‌ای در قزاقستان به هدف اصابت کرده است.

وی علت مشاهده این موشک را در آسمان کشور پرواز آن در ارتفاع بسیار بالا بیان کرد و افزود: موشک فوق به هیچ عنوان از آسمان ایران عبور نکرده است، بلکه به علت قرار گرفتن در ارتفاع بسیار بالا و با توجه به ساعتی که شلیک شده قابل رویت بوده است.

امیر سرتیپ الهامی ضمن قدردانی از حساسیت مردم در اعلام چنین مواردی از آن‌ها خواست تا در صورت مشاهده موارد مشابه با شماره‌های ۰۲۱۳۳۲۴۰۲۸۶ و ۰۲۱۴۴۵۹۱۴۹۸ تماس گرفته و اخبار را منعکس کنند.

وی افزود: مردم عزیز همچنین می‌توانند عکس و فیلم‌های تهیه شده را برای پرتال ارتش جمهوری اسلامی ایران بخش قرارگاه پدافند هوایی ارسال کنند.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) از مردم خواست همواره تا تعیین تکلیف موضوع و شناسایی اشیاء مشکوک از بارگذاری تصاویر در فضای مجازی پرهیز کنند.

نظرات بینندگان