arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

وزیر دفاع آمریکا: فشار به طالبان افزایش خواهد یافت اما به راه حل سیاسی اعتقاد داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع آمریکا در سفر به کابل اعلام کرد که اگرچه به راه حل سیاسی در افغانستان اعتقاد داریم اما تا زمانی که طالبان به جنگ ادامه دهند فشار بر این گروه افزایش خواهد یافت.

به گزارش انتخاب، ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که گروه‌های تروریستی تمام مردم جنوب آسیا و به ویژه مردم افغانستان را تهدید می‌کنند.

جیمز ماتیس
 وی افزود: اشرف غنی، عبدالله و رهبران افغانستان نشان دادند که در مبارزه با تروریسم متعهد هستند و نگرانی مشترکی با آمریکا دارند.

ماتیس اظهار داشت که در استراتژی جدید واشنگتن، نیروهای امنیتی افغان همچنان رهبری تامین امنیت در افغانستان را به عهده خواهند داشت اما آمریکا و کشورهای متحدش نیز برای ارتقای ظرفیت این نیروها تلاش خواهند کرد.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: بر اساس این استراتژی ما به حضور در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان برای مبارزه با تروریسم و برقراری ثبات در افغانستان ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد که استراتژی جدید واشنگتن بر مبنای زمان نیست بلکه بر مبنای شرایط امنیتی در افغانستان تدوین شده است.

ژنرال ماتیس تصریح کرد: آمریکا به راه حل سیاسی در افغانستان معتقد است اما تا زمانی که طالبان به جنگ ادامه دهند فشارها بر این گروه افزایش خواهد یافت.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما از برنامه چهار ساله امنیتی و برنامه اشرف غنی برای مبارزه با فساد اداری در افغانستان استقبال می‌کنیم زیرا مبارزه با فساد زمینه اعتماد بیشتر مردم به دولت کابل را فراهم می‌کند.

ماتیس پیش از این نیز در سفرش به هند خواستار افزایش نقش این کشور در توسعه اقتصادی افغانستان شده بود و به پاکستان نیز هشدار داده بود که آمریکا دیگر نمی‌تواند وجود تروریست‌ها در خاک پاکستان را تحمل کند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان