arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

لیبی ورود اتباع آمریکایی به این کشور را ممنوع کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت موقت لیبی امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد مقام های آمریکایی مانع ورود مردم لیبی به این کشور می شوند در نتیجه لیبی نیز مقابله به مثل کرده و اجازه ورود شهروندان آمریکایی را به داخل خاک خود نمی دهد.

به گزارش انتخاب، دولت موقت لیبی در این بیانیه که در سایت اینترنتی آن منتشر شد، تاکید کرد که با نگرانی شدید، فرمان «دونالد ترامپ»رئیس جمهوری آمریکا در خصوص جلوگیری از ورود اتباع لیبی به آمریکا را پیگیری می کند.

دولت موقت لیبی با انتقاد شدید از این اقدام ترامپ، از اینکه وی شهروندان لیبی که با گروه های تروریستی می جنگند را با تروریست ها به یک چشم می نگرد، ابراز تاسف کرد و تاکید کرد در چنین حالتی راهی برای دولت موقت لیبی جز مقابله به مثل باقی نمی ماند.

در آغاز ماه مارس گذشته، دونالد ترامپ یک فرمان مهاجرتی را به امضا رساند که براساس آن ورود شهروندان 6 کشور اسلامی و از جمله لیبی را به خاک آمریکا ممنوع کرده بود.

کاخ سفید روز گذشته با انتشار بیانیه ای در خصوص جزییات فرمان جدید محدودیت سفر اتباع کشورها به آمریکا اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فرمان جدیدی مبنی بر محدودیت سفر اتباع برخی کشورها و نیز اتخاذ اقدامات کنترل شدید برای آنها را امضا کرد.

بر این اساس، محدودیت های جدید سفر به آمریکا به جای قانون ممنوعیت ویزای ترامپ که در 18 اکتبر(26 مهر) به پایان خواهد رسید٬ اعمال می شود. این قانون از روز یکشنبه 18 اکتبر آغاز و اجرایی خواهد شد.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور در سال 2011، دستخوش جنگ و ناآرامی است.

اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت موقت (طبرق) در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که مورد تایید ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش این کشور است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان