arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶

استقبال بارزانی از طرح علاوی؛ مهلت دو ساله و ارتباط از طریق گفتگو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دفتر ایاد علاوی اعلام کرد که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان از طرح علاوی مبنی بر دعوت به گفتگو در مورد مسائل اختلافی استقبال و تاکید کرده است که همه پرسی به معنای تشکیل مستقیم دولت نیست.

به گزارش انتخاب به نقل از السومریه نیوز، دفتر ایاد علاوی معاون رئیس جمهوری عراق اعلام کرد بارزانی برای مهلت دو ساله و ارتباط از طریق گفتگو استقبال کرده است.

 

دفتر معاون رئیس جمهوری عراق در بیانیه ای مطبوعاتی عنوان کرد: علاوی نامه ای در تایید طرح ملی برای نجات عراق از فاجعه و فتنه ای که در کمین این کشور است، از طرف مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان دریافت کرده است و در آن بر استقبال از طرح و آمادگی برای همکاری تاکید شده است.

بارزانی در نامه اش تاکید کرده است: دعوت شما به گفتگو به عنوان راهکاری برای بررسی مسائل اختلافی و کنار گذاشتن اسلوب تهدید و سرزنش موضوعی است که از زمان شروع بحران و نزدیک شدن به تمایل ما به برگزاری همه پرسی جهت تعیین سرنوشتمان دعوت کردیم و همچنان بر این گزینه تاکید می کنیم، گزینه گفتگو و تداوم آن تا رسیدن به تفاهم.

در بخش دیگر نامه بارزانی به علاوی آمده است، طرح شما دربرگیرنده عناصر بازگشت به منطق و عقل است و همه گروه ها و احزاب باید در دولت سهیم باشند.

رئیس اقلیم کردستان تصریح کرد: ما پیش از برگزاری همه پرسی و روز بعد از آن تاکید کردیم که همه پرسی به معنای تشکیل کشور بلافاصله بعد از برگزاری همه پرسی نیست، ما حتی می توانیم دو سال صبر کنیم و در این مدت گفتگوی سازنده را برای بررسی همه مسائل و پرونده ها که ما را تبدیل به دو شریک در ساخت آینده ملت هایمان می کند، ادامه می دهیم.

علاوی روز دوشنبه ۲۵ سپتامبر از طرح ملی برای بررسی بحران های فعلی خبر داده بود که مهمترین نکات آن دعوت بارزانی به اجرایی نکردن نتایج همه پرسی و تعیین سرنوشت کرکوک و مناطق اطراف آن بر اساس ماده ۱۴۰ قانون اساسی عراق بود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان