arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

ائتلاف بین‌المللی: همه‌پرسی کردستان تاثیر منفی بر مقابله با داعش دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'راین دیلون' سخنگوی ائتلاف بین المللی گفت: همه پرسی جدایی کردستان عراق بر جنگ با داعش تاثیر منفی دارد زیرا تمرکز نیروهای کرد وعرب بر مقابله با داعش را تضعیف می کند.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری اسکای نیوز، دیلون در گفت وگوی مطبوعاتی با پنتاگون از طریق ویدئو کنفرانس افزود: تمرکزی که مانند اشعه لیزر برای مقابله با داعش مسلط بود، دیگر صد درصدی نیست.
 
وی ادامه داد : مواضع زیادی اتخاذ شده و قرار است کارهایی انجام شود و این بدین معناست که همه پرسی تاثیر منفی بر ماموریت اصلی نابودی داعش در عراق دارد.
 
عراق روز گذشته ( پنجشنبه) اعلام کرد در پاسخ به برگزاری همه پرسی غیر قانونی علی رغم مخالفت بغداد، همه پروازهای بین المللی خود به فرودگاه اربیل و سلیمانیه کردستان عراق و بالعکس از امروز جمعه لغو شده است.
 
دیلون با تاکید بر تداوم عملیات نظامی علیه داعش افزود: قرار است درباره تداوم عملیات نظامی از فرودگاه اربیل به دور از هرگونه اختلاف، گفت وگو صورت گیرد.
 
وی با اشاره به تداوم تعقیب تروریست های داعش از کشته شدن 3 تروریست داعشی متخصص پهپاد در نیمه سپتامبر در نزدیکی المیادین واقع در شمال سوریه خبر داد.

ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا متشکل از بیش از 60 کشور است که از سال 2014 مواضع داعش در عراق و سوریه را بمباران می کند. اما برخورد متناقض با پدیده تروریسم و گروه‌های تروریستی در منطقه از سوی کشورهای عضو ائتلاف، نتوانسته منجر به حذف پدیده تروریسم و گروه‌های تروریستی از جمله داعش شود.
نظرات بینندگان