arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

18 عضو پ ک ک در شمال عراق و جنوب شرق ترکیه کشته شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ستاد کل ارتش ترکیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های نیروی هوایی این کشور مواضع گروه پ ک ک را در مناطق کوهستانی اواشین - باسیان، متینا و غاره در شمال عراق بمباران کردند.

به گزارش انتخاب، دست کم 18 تن از اعضای گروه پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در حملات ارتش ترکیه به مناطق شمال عراق و جنوب شرقی ترکیه کشته شدند.

ستاد کل ارتش ترکیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های نیروی هوایی این کشور مواضع گروه پ ک ک را در مناطق کوهستانی اواشین - باسیان، متینا و غاره در شمال عراق بمباران کردند. ارتش ترکیه تاکید کرد در حملات هوایی به مناطق شمال عراق 13 عضو گروه پ ک ک که خود را برای حمله به پاسگاههای مرزی ترکیه آماده می کردند، کشته شدند. ارتش ترکیه همچنین اعلام کرد تعدادی از انبارهای سلاح ، مهمات و مخفیگاه های عناصر پ ک ک هم منهدم شدند.

براساس این گزارش، ستاد کل ارتش ترکیه همچنین از درگیری نیروهای امنیتی این کشور با اعضای پ ک ک در منطقه شمدینلی در استان حکاری خبر داد. ارتش ترکیه تاکید کرد دست کم پنج عضو پ ک ک در درگیری با نیروهای امنیتی در منطقه شمدینلی کشته شدند و نیروهای امنیتی در این عملیات همچنین مقادیر زیادی سلاح ، مهمات و مواد منفجره کشف و ضبط کردند.

نیروهای امنیتی ترکیه روز پنجشنبه یکی از عناصر پ ک ک را در استان دیاربکر درجنوب شرق این کشور بازداشت کردند. پنج عضو پ ک ک هم پس از فرار از پایگاه های این گروه در شمال عراق، خود را به نیروهای امنیتی ترکیه در استان شیرناک تسلیم کردند.
نظرات بینندگان