arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

تیلرسون: آمریکا همه‌پرسی یکجانبه دولت منطقه‌ای کردستان را به رسمیت نمی‌شناسد

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن نتایج همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را به رسمیت نمی شناسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن نتایج همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش انتخاب به نقل از المیادین، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن نتایج همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را به رسمیت نمی شناسد.

 
وی افزود: آمریکا بعد از همه پرسی استقلال کردستان طرفین را به آرامش و توقف تبادل اتهامات و تهدید به اقدامات متقابل دعوت می کند.

پیش از این «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود که ما مقامات اقلیم کردستان و بغداد را به آرامش دعوت می کنیم. ایالات متحده تمایل ندارد دست به اقدامی بزند که به موجب افزایش تنش شود.

وی با تاکید بر اینکه واشنگتن معتقد است که همه‌پرسی منطقه را بی‌ثبات خواهد کرد، افزود: در صورتی‌که تقاضا شود ایالات متحده آماده است برای تسهیل گفتگو میان بغداد و دولت اقلیم کُرد در اربیل، کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درخصوص درخواست از ایالات متحده برای بستن کنسولگری خود در اربیل، گفت که چنین چیزی را نشنیده است و تاکید کرد: از منظر ما، روابط ما با کُردها تغییر نخواهد کرد.

نائورت در پایان تصریح کرد که ما دوست کُردها هستیم. ما همچنین با دولت مرکزی عراق دوستیم و خواهان عراقی باثبات و یکپارچه هستیم.

منبع: مهر
نظرات بینندگان