arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۶

واکنش کوبا به تصمیم آمریکا درباره سفارت این کشور در هاوانا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه کوبا تصمیم آمریکا برای کاهش کارکنان سفارت خود در هاوانا را اقدامی "شتابزده" دانست که بر روابط دوجانبه تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خوزفینا ویدال، وزیر امور خارجه کوبا در نشستی که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، گفت: ما تصمیم آمریکا مبنی بر کاهش تعداد کارمندانش در سفارت این کشور در هاونا را امری شتابزده می‌دانیم که می‌تواند بر روابط دوجانبه دو کشور تاثیر بگذارد.

مقامات کنگره و دولت آمریکا اعلام کرده‌اند در واکنش به رویدادهای "غیر قابل توضیحی" که به سلامت برخی دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا لطمه وارد کرده، واشنگتن برنامه‌ای را برای کاهش تعداد کارمندان سفارتش در هاوانا آماده می‌کند.

مقامات آمریکا می‌گویند، ۲۱ تن از دیپلمات‌های آمریکایی و اعضای خانواده‌شان دچار علائم بیماری از جمله از دست دادن شنوایی، سرگیجه و حالت تهوع شده‌اند. به گفته یکی از مقامات کانادایی چند تن از دیپلمات‌های کانادایی در کوبا نیز دچار چنین علائمی شده‌اند اما کوبا قصدی برای کاهش تعداد نیروهایش در هاوانا ندارد.

این در حالی است که دولت کوبا هرگونه نقش داشتن در این رویداد را رد و تحقیقاتی را آغاز کرده است اما تاکنون این تحقیقات نتوانسته علت وقوع این علائم را مشخص کند.
برچسب ها: کوبا ، آمریکا
نظرات بینندگان