arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶

یک نماینده: وزارت ارشاد از اکران فیلمهای مجوزدار حمایت کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که وزارت ارشاد در دولت دوازدهم باید مشکل صدور مجوز اکران فیلم و ممیزی کتاب را حل کند.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه‌ای که با وزیر ارشاد داشت برخی مطالبات فعالان حوزه فرهنگ و هنر را با ایشان در میان گذاشت از جمله این موارد مشکلات چاپ و نشر و ممیزی کتاب بود که مسائلی را برای نویسندگان و اهل قلم به وجود آورده است. همچنین در موضوع اکران فیلم و مجوز صادره برای فیلم‌ها درگیری‌هایی بین حوزه هنری، معاونت سینمایی و سینماگران وجود دارد که باید از طریق تعامل و گفت‌وگو حل شود.

وی افزود: ما معتقدیم اگر مجوزی برای یک فیلم صادر می‌شود، باید از آن فیلم حمایت شود که روی پرده برود و اگر مشکلی وجود دارد باید از ابتدا درباره صدور مجوز حساسیت‌های لازم اعمال شود تا تهیه کنند و کارگردان متحمل خسارت نشوند. همچنان که در مورد لغو کنسرت‌ها وزارت ارشاد باید حامی قانون باشد و نهاد دیگری نباید بتواند مجوز این وزارتخانه را لغو کند.

نماینده مردم تهران در مجلس حمایت از مساجد،‌ بازسازی و ترمیم آنها، اولویت دادن به فعالان قرآنی، توجه به رایزن‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور و تقویت آنها برای تبلیغ فرهنگ ایران را از دیگر اولویت‌های وزارت ارشاد در دوره دوازدهم عنوان کرد.
برچسب ها: ارشاد ، ذوالقدر
نظرات بینندگان