arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶

هشدار نسبت به فرسودگی ساختمان‌های دانشگاه‌های تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر نوشت: یک عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به فرسودگی ساختمان های دانشگاه های پایتخت هشدار داد.

حسن خلیل آبادی با اشاره به عمر بالای ساختمان ها در دانشگاه های تهران و فرسودگی این ساختمانها گفت: مسئولیت اصلی ایمنی و استحکام این ساختمان ها بر عهده مالک که همان آموزش عالی است، قرار دارد اما شهرداری تهران نیز باید نسبت به ایمنی این ساختمان ها ورود کند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران باید ایمنی ساختمان دانشگاه های سطح شهر را بررسی کند و اگر ساختمانی ایمن نبود به وزارت علوم تذکر دهد. وزارت علوم نیز مسئولیت ایمنی این ساختمان ها را بر عهده دارد تا اتفاق ناگواری در رابطه با استحکام این ساختمان ها روی ندهد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که هر ساختمانی احتیاج به نگهداری دارد و ساختمان های آموزشی نیز از این قائده مستثنی نیستند گفت: دانشگاهی همچون دانشگاه تهران که نماد دانشگاهی کشور است و در فهرست ثبت آثار ملی نیز قرار دارد، باید مورد مراقبت و نگهداری و جدیت بیشتر مسئولان قرار بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: البته دانشگاه های تهران در زمینه فنی و مهندسی فعالیت می کنند و می توانند از تجارب علمی در زمینه ایمنی و فنی ساختمان ها بهره مند شوند و این تجارب را جهت استحکام بناهای دانشگاهی به کار گیرند.
برچسب ها: دانشگاه
نظرات بینندگان