arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶

سازمان ملل دست داشتن در سرکوب‌ روهینگیا را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان ملل اتهامات علیه خود مبنی بر اینکه هماهنگ کننده عملیات کمک‌رسان این سازمان در میانمار در پاکسازی قومیتی علیه مسلمانان روهینجا نقش داشته را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به شدیدترین شکل ممکن اتهامات علیه کمک‌رسان این سازمان در میانمار را رد می‌کند و گوترش اعتماد کامل به هماهنگ کننده کمک‌رسان و تیمش در میانمار دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: خانم رناتا لوک دسالین، هماهنگ کننده کمک رسان سازمان ملل در میانمار حامی اصلی حقوق بشر و مانع درگیری‌ها و ارسال کننده کمک‌های بشردوستانه در استان راخین است که مسلمانان روهینجا در آن ساکن هستند.

روز پنجشنبه هفته گذشته شبکه خبری بی بی سی در گزارشی با بیان این مساله که مسلمانان روهینجا نگران ناکامی کمک رسانی سازمان ملل هستند، اتهاماتی را علیه هماهنگ کننده کمک‌رسان سازمان ملل در میانمار مطرح کرد.

این شبکه از قول منابعی در داخل سازمان ملل، دولت میانمار و خارج از این کشور گزارش داد که خانم لوک دسالین تلاش می‌کند تا از سفر فعالان حقوق بشر به مناطق مسلمان نشین در میانمار یا همان استان راخین ممانعت به عمل آورد و تلاش می‌کند تا حمایت مردمی را از این مساله متوقف کند.
نظرات بینندگان