arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶

رهبران کاتالونیا مخفیانه رای دادند/ 35 زخمی در درگیری پلیس با رای دهندگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رای گیری همه پرسی‌ استقلال کاتالونیا که از سوی جدایی طلبان برای روز یکشنبه فراخوان شده بود، در میان درگیری ها و زد و خورد با پلیس ضد شورش آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، در حالی‌ که پلیس به دستور دیوان عالی‌ ، اکثر شعبه های اخذ رای را پلمپ و صندوق های رای را ضبط کرده بود، برخی‌ شعبه ها، درهای خود را باز و مردم در حال دادن رای هستند.
در این رابطه ، پلیس ملی‌ و نیروهای ژاندارمری اعزامی به کاتالونیا ، پس از اینکه پلیس ایالت کاتالونیا بر خلاف دستور دیوان عالی‌ به بستن شعبه های رای گیری نپرداخت به مهمترین شعبه ها یورش برده و پس از شکستن قفل درهای این اماکن، شروع به ضبط صندوق ها کردند.
 
از سوی دیگر ، آغاز همه پرسی‌ در حالی‌ صورت گرفت که دولت کاتالونیا یک ساعت قبل از شروع آن به طور غیر منتظره ، سرشماری جهانی‌ را برای اینکه مردم در هر شعبه اخذ رای که بتوانند، رای دهند را تعیین کرد .
 
بدین صورت ، 5 میلیون و 343 هزار و 358 نفر واجد شرایط در سراسر کاتالونیا می‌ توانند در هر شعبه ای رای دهند.
 
با این اقدام ، دولت کاتالونیا می‌ خواهد رای گیری را برای آن دسته از افرادی که شعبه اخذ رای آنها به دستور دیوان عالی‌ کاتالونیا پلمپ شده است، تسهیل بخشد .
 
از طرفی‌ دیگر ، دولت کاتالونیا برای جلوگیری از اینکه افراد دو بار یا بیشتر رای دهند ، از طریق یک سیستم رایانه ای ، تمامی آرا را کنترل می‌ کند.
 
همچنین یورش نیروهای پلیس و ژاندارمری به شعبه ها، باعث شد رهبران دولت کاتالونیا به طور مخفیانه رای خود را به صندوق بیندازند.
 
بر اساس گزارشاتی که تا کنون منتشر شده است، 35 نفر در درگیری ها با پلیس که حتی به پرتاب گلوله های پلاستیکی برای متفرق کردن رای دهندگان متوسل شد، مجروح شدند .

دولت اسپانیا نیز دقایقی پیش اعلام کرد که با ضبط صندوق های رای و قطع اینترنت برای جلوگیری از ثبت الکترونیکی رای، این همه پرسی‌ منحل شده است.
نظرات بینندگان