arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶

مجروحیت پنج نفر در یک اقدام تروریستی در کانادا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تارنمای شبکه خبری 'اسکای نیوز' گزارش داد: درجریان یک اقدام تروریستی در 'ادمونتون' واقع در ایالت 'آلبرتا' کانادا و بر اثر برخورد خودرو، پنج نفر از جمله یک افسر پلیس مجروح شدند.

به گزارش انتخاب، اسکای نیوز روز دوشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: یک جوان 30 ساله بامداد روز یکشنبه دراین ارتباط بازداشت شد و پلیس ادمونتون کانادا تایید کرد که از خودرویی که با افسر پلیس برخورد کرد، یک پرچم (گروه تکفیری – تروریستی) داعش یافته است.
 
مجروحیت  پنج نفر در یک اقدام تروریستی در کانادا 
 بنابراین گزارش شنبه شب گذشته یک خودرو به یک پست بازرسی پلیس در بیرون از استادیوم ورزشی 'کامن ولت' (Commonwealth) برخورد و یک افسر پلیس را به بیرون پرتاب کرد، راننده خودرو پیش از فرار با ضربات چاقو چندین بار این افسر پلیس را مورد حمله قرار داد.
 
اسکای نیوز درادامه افزود : ساعاتی بعد درجریان تحقیقات پلیس ادمونتون به یک خودرو ون مظنون شد و آنرا متوقف ساخت که از محل گریخت و درجریان یک تعقیب و گریز به عمد چهار عابر پیاده را زیر گرفت و سپس واژگون شد.
 
این تارنمای خبری به نقل از رئیس پلیس ادمونتون کانادا گزارش داد: مشخصات راننده ون با فردی که پیشتر با پست بازرسی پلیس برخورد کرد مشابهت نزدیکی داشت.
 
بنابراین گزارش رئیس پلیس ادمونتون گفت که این فرد برای پلیس شناخته شده است اما مشخصات و نام وی را فاش نساخت؛ وی گفت که درحال حاضر عقیده بر این است که هردو حادثه به یکدیگر مرتبط بوده اند.
 
درهمین حال شبکه خبری ' NBC ' آمریکا نیز با پوشش این خبر گزارش داد : فردی که تعمدا با یک چاقو به یک افسر پلیس حمله کرد و سپس یک خودرو ون را به افراد پیاده رو در ادمونتون آلبرتا کانادا زد، بعنوان 'اقدام تروریستی' مورد بازجویی قراردارد.
 
شبکه خبری NBC درادامه افزود 'راد نچ' (Rod Knecht)رئیس پلیس ادمونتون کانادا تایید کرد که یک پرچم (گروه تروریستی – تکفیری) داعش در صندلی این ون بدست آمده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان