arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

رییس‌جمهور جنجالی فیلیپین: جلوی بررسی پرونده اختلاس را می‌گیرم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری فیلیپین گفته که با تحقیقات بازرس ویژه مبارزه با فساد برای رسیدگی به اتهامات درباره درآمد نامشروعش همکاری نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین همچنین متعهد شد که مجوز انجام چنین تحقیقاتی را صادر نمی‌کند.

بازرس ویژه رسیدگی به پرونده فساد مالی دوترته مدعی است که در حساب‌های بانکی وی صدها میلیون پزو است و دوترته از ارائه مستنداتی برای شفافیت مالی خود امتناع کرده است.

دوترته با انتقاد از این بازرس ویژه این آژانس رسیدگی را بسیار پر سر و صدا دانسته و این اتهامات را دروغ و بر مبنای اطلاعات بی پایه و اساس خواند.

دوترته در یک سخنرانی گفت:‌ من اجازه چنین بررسی و قضاوتی را از سوی این بازرس نمی‌دهم. آنها شواهد دروغ و دستکاری شده دارند و می‌خواهند آن را به ملت ارائه دهند و شما از من می‌خواهید به آنها چنین اجازه‌ای را بدهم.

اظهارات دوترته با بیانیه سخنگویش در روزهای گذشته در تناقض است که گفته بود رئیس جمهوری فیلیپین به بازرس ویژه احترام می‌گذارد و به بی‌طرفی‌اش اعتماد دارد.

دوترته ۷۲ ساله سال گذشته میلادی در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین پیروز شد و از آن زمان تاکنون به کمپین مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ادامه می‌دهد که باعث کشته شدن ده‌ها تن شده و انتقادهای شدید از سوی جامعه بین‌الملل را به همراه داشته است.
نظرات بینندگان