arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۰

بوش: در 11 سپتامبر ، به یك رئیس جمهور جنگ تبدیل شدم

رئیس جمهوری پیشین آمریكا در آستانه دهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر مدعی شد پیش از حملات 11 سپتامبر برنامه ای برای حمله به عراق و افغانستان نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری پیشین آمریكا در آستانه دهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر مدعی شد پیش از حملات 11 سپتامبر برنامه ای برای حمله به عراق و افغانستان نداشته است.

به گزارش مهر، "جرج دبلیو. بوش" رئیس جمهوری پیشین آمریكا دو هفته پیش از دهمین سالروز حملات تروریستی به مركز تجارت جهانی در نیویورك به تشریح جزئیات این حملات و چگونگی تصمیمات خود پرداخت.

وی در گفتگو با شبكه نشنال جئوگرافیك گفت: در روز یازدهم سپتامبر با حمله به برجهای دوقلوی نیویورك، آمریكا مورد حمله قرار گرفت. در این روز من از رئیس جمهوری كه روی مسائل داخلی كشور متمركز شده بود، به یك رئیس جمهور جنگ تبدیل شدم.
 
بوش در توجیه آرامش سئوال برانگیزش پس از شنیدن خبر حملات مذكور ادعا كرد: من در آن زمان از كلاس یك مدرسه دیدار می كردم و تلاش كردم در مقابل كودكان بیگناه آرامش خودم را حفظ كنم. وی مدعی شد با نشان دادن این چهره تلاش كرده به عنوان رئیس جمهوری آمریكا لزوم حفظ آرامش و خونسردی در چنین موقعیتی را به مردم این كشور گوشزد كند.
 
بوش كه پس از حملات 11 سپتامبر جنگی جهانی را علیه دشمنان خیالی آمریكا به راه انداخت، در ادامه گفت: من در آن زمان استراتژی معینی برای این كار نداشتم و سعی می كردم برنامه هایم را روز به روز پیش ببرم.
 
وی در بیان نخستین نگرانی اش پس از شنیدن خبر حمله به مركز تجارت جهانی نیویورك افزود: اولین نگرانی من این بود كه آیا همسرم سالم است و اینكه دخترانم در امنیت به سر می برند و اطلاع از اینكه آنها در امانند، خیالم را راحت كرد.
 
رئیس جمهور پیشین آمریكا در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات سلف خود (اوباما) در مبارزه با تروریسم و به ویژه كشتن "اسامه بن لادن" كه به گفته وی عامل اصلی حملات 2001 بود، ابراز خرسندی كرد.
نظرات بینندگان