arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۰

مرکز اسناد: هوشمندی، کیاست، عدم صراحت لهجه، خبرگی سیاسی و..." رفتارشناسی هاشمی" را سخت کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روح‌الامین سعیدی در کتاب «تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی در انتخابات دهم ریاست جمهوری» در قالب تحلیلی مواضع، سخنرانی‌ها و عملکرد هاشمی رفسنجانی در ایام پس از انتخابات سال 88 را بررسی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی در انتخابات دهم ریاست جمهوری» تالیف روح‌الامین سعیدی در 220 صفحه با قیمت 3 هزار تومان از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد. این کتاب به موضوع بررسی مواضع، سخنرانی‌ها و عملکرد هاشمی رفسنجانی در ایام پس از انتخابات سال 88 به صورت مستدل و در قالب تحلیلی می‌پردازد.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: هوشمندی، کیاست، عدم صراحت لهجه، عقل‌مداری، خبرگی سیاسی، خط‌مشی‌ عمل‌گرا (پراگماتیک) و خصایصی از این دست، هاشمی را به شخصیتی پیچیده و ذوابعاد بدل ساخته که رفتارشناسی او و پیش‌بینی کنش‌ها و واکنش‌های احتمالی‌اش کار آسانی نیست و به همین دلیل همواره تحلیل‌های گوناگون و گاه متعارضی راجع به مواضع سیاستمدار کهنه‌کار انقلاب در میان اقشار مختلف جامعه وجود داشته است و برخی ناخواسته در مدح یا ذم او به ورطه‌ افراط افتاده‌اند.

به گفته نویسنده این اثر ضمن اتخاذ رویکردی علمی و پرهیز از پیشداوری‌های احساسی و متعصبانه، به واکاوی رفتار سیاسی هاشمی به ویژه در جریان‌های پس از انتخابات سال 88 پرداخته و با شاخص قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان فصل‌الخطاب نظام اسلامی، تصویر روشنی از نحوه‌ عملکرد وی و منطق تصمیم‌گیری‌های سیاسی‌اش با رعایت عدل و انصاف و به همراه دلایل و مدارک ارائه دهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
0
2
بله هاشمی واقعاسیاست مداره نه اینکه مثل شماها فقط شعاربده وکله اش ازدرک واقعیات جامعه جهانی خالی باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
0
2
همين كه مجوز نشر گرفته معلومه چي نوشته!!!!!
نظرات بینندگان