arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۸۰۶
تعداد نظرات: ۷۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۰

چرا یك افغانی توانست حیثیت شبكه بین المللی ایران را ببرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اقدام بی سابقه دعوت از یك كارشناس افغانی غیر همراه در شبكه خبر، باعث شد این شبكه كه با هدف تاثیرگذاری بر افكار عمومی در گستره بین المللی راه اندازی شده و سالها از فعالیت آن می گذرد با چالش مواجه شود و بعد از بار كردن بدون پاسخ چند اتهام به جمهوری اسلامی، نهایتا با قطع ارتباط با فرد مذكور، به حیثیت صداوسیما ضربه وارد شود.

به گزارش انتخاب به نقل از آینده؛ روز سه شنبه در گفتگوی زنده شبكه خبر با فضل الرحمن اوریا، روزنامه نگار افغانی با موضوع «مخالفت با توافقنامه امنیتی آمریكا و افغانستان»، وی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره اثرگذاری ایران در منطقه نیز گفت كه در حال حاظر ایران تنها كشور دنیا است كه در انزوای كامل به سر می برد و با هیچ یك از همسایگان خود رابطه دوستانه ندارد!

 
وی همچنین در بخش دیگری در پاسخ به این سوال كه دلیل ناكامی قدرت های غربی و ناتو برای ایجاد امنیت در افغانستان چه بوده است، عامل اصلی این وضعیت را مداخله كشورهای همسایه ما از جمله ایران و پاكستان و موجودیت مدیریت ضعیف افغانستان دانست.
 

این كه یك روزنامه نگار افغانی چنین عقایدی داشته باشد، البته چیز عجیبی نیست، اما مشكل این است كه به دلیل عادت مجریان این شبكه به «در چارچوب حرف زدن» كلیه كارشناسان مدعو، علاوه بر این كه در بسیاری موضوعات فضای تضارب آرا در این شبكه به وجود نمی آید و طبعا از اثربخشی این شبكه می كاهد، مجری هم عادت و توان جمع كردن یك حرف مخالف را نداشته باشد و بعد از بیان یك جمله نه چندان حرفه ای ناگهان برنامه قطع می شود!
 

البته انتخاب عنوان این گفتگو(مخالفت با توافقنامه امنیتی آمریكا و افغانستان) هم به راحتی میزان حرفه ای و اثرگذار بودن این نوع گفتگوها را نشان می دهد و در واقع به جای آن كه در قالب یك برنامه بیطرفانه، تحلیل مورد نظر شبكه به خورد مخاطب داده شود، با یك تیتر جهت دار اتفاقا یك تحلیل «آن طرفانه»! به بینندگان داده می شود كه در واقع ازنظر رسانه ای بدتر از این شیوه امكان ندارد.

قاعدتا مسوولان این شبكه بعد از این رخداد با مجری یا معرفی كننده این روزنامه نگار افغانی برخورد خواهند كرد، اما كاش از این اتفاق بهره برده می شد تا فكری اساسی برای حرفه ای و چندصدایی كردن شبكه خبر شود.

در این حال علی محمد حسام فر، كارشناس رسانه در این زمینه نوشت: این روزها ویدیویی در سایت های اینترنتی پخش شده است كه در واقع ضربه ای به حیثیت حرفه ای و اخلاقی رسانه ی ملی است.

مجری برنامه چون همیشه عادت داشته كارشناسان مطابق میل برنامه سازان حرف بزنند، شوكه شده است و در جواب كارشناس برنامه كه ایران را همراه پاكستان از كشورهایی می خواند كه در افغانستان ناامنی ایجاد میكنند، می گوید: "البته این نظر شخصی شماست، البته درباره ی پاكستان درست می فرمایید، ولی درباره ی ایران من با شما هم نظر نیستم." و تهیه كننده یا ناظران پخش هم با قطع ارتباط ، كاری می كنند كه اصلا در شان یك شبكه ی خبری بین المللی نیست.
متاسفانه مجری تسلط كافی به موضوع بحث و تاریخچه ی آن ندارد. پس نمی تواند با طرح سوالی از پاسخ غیر مترقبه ی كارشناس افعان، شروعی برای یك بحث چالشی و البته محترمانه بسازد.


مجری در پاسخ به كارشناس می گوید: "البته این نظر شخصی شماست"! مگر كارشناس قرار است نظر شخصی كس دیگری را بدهد؟
البته قطع كردن برنامه، از كل كل كردن با كارشناس بهتر بود، اما بهتر آن بود، كه همین اتفاق را به محلی برای تضارب آرا تبدیل می كردند. به ویژه كه شبكه ی فارسی زبان خبر، مخاطب افغانی هم دارد، و بالاخره عده ای در افغانستان هم نظر این آقای كارشناس هستند.


به طور خلاصه درباره ی ویدیوی پخش شده این موارد را می شود ذكر كرد:

1.در انتخاب كارشناس برای برنامه ای كه احتمالا فقط یك كارشناس داشته، دقت كافی نشده است. چرا كه او بسیار قطبی فكر میكند و حضور چنین كارشناسانی حتما باید با حضور فرد دیگری از قطب مقابل باشد تا برنامه ی خوبی ارایه شود.

2.مجری برنامه برخورد بسیار دستپاچه ای با "یك اتفاق پیش بینی نشده" دارد.تسلط نداشتن بر موضوع و تاریخچه ی آن میتواند از دلایل این دستپاچگی باشد، اما مهمتر از آن، عادت نداشتن مجریان به بحث های چالشی است. آن ها حتا در عالم خیال هم برنامه هایی كه چالشی درباره ی سیاست خارجی باشد را تصور نمی كنند و برای آن تربیت نشده اند. از آن بدتر گویا مجری این برنامه، برنامه های مشابه در شبكه های بین المللی را دنبال نمی كند تا آمادگیِ لازم را داشته باشد.شایسته است مجریان دایم این برنامه ها را رصد و خود را جای دیگر مجریان بگذارند و از خود این سوال را بپرسند كه اگر من جای او بودم چه می كردم و چه می گفتم.
و چه بهتر كه صدا وسیما آرام آرام به سمت برنامه های چالشی با قابلیت ارایه ی پیام به شیوه ی نرم، و احترامی هر چند حداقلی به تضارب آرا پیش برود، تا وقوع چنین حوادثی برای دست اندكاران این قدر شوك آور نباشد.( البته چنین روشی در عین حال تنها روش مقبول برای جذب مخاطب و ارایه ی برنامه های حرفه ای هم هست، ولی فعلا بحث ما كمك به دست اندركاران برنامه ها برای شوكّه نشدن است!)

3. قطع كردن برنامه تصمیم اشتباهی بود.مگر كارشناس افغان، بیشتر از آن چه گفت چه می خواست بگوید؟ بیشتر از این كه با بی انصافی محبت های دولت و ملت ایران به همسایه ی شرقی را نادیده بگیرد، و ایران را با بدبینی بسیار منزوی ترین كشور دنیا بداند، چه چیزی برای گفتن داشت؟ بهتر بود با یكی دوسوال دیگر، یا نهایتا بدون آن، از او خداحافظی می شد.در واقع اقدام تهیه كنندگان یا پخش شبكه ی خبر در قطع ارتباط با میهمان برنامه، نه تنها یك اقدام غیر حرفه ای، كه حركتی غیر اخلاقی از منظر مخاطبان فارسی زبان است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۷
soroosh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
2
175
اتفاق بدی بود
اما تقصیر کارشناس نبود
او نظرش را گفت و فکر کرد مثلا دارد با بی بی سی مصاحبه میکند و از دولت انگلیس انتقاد میکند
اصلا در باغ ایران نبود
پاسخ ها
اشنا
| CANADA |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
این صدا و سیمای ما نیست..نه مجری توانمند و با سواد داره ..نه بر نامه ریزی اصولی.. نه مخاطب میلیونی..کجاست صدا وسیمایی که میلیونها نفر تصاویر انرا با جان ودل می دیدند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
174
35
کشوری که مستقیما توسط امریکا اشغال شده و زیر سلطه یک کشورهای خارجی هست کشوری که سالهای طولانی میلیونها نفر از آواره گانش در دامن ملت ایران نگهداری شدن حالا روزنامه نگارش نظرش در مورد ایران بزرگ ببینید چیه اونم با چه پر رویی در تلویزیون ایران مطرح میکنه واقعا جریان چیه بنده سرگردان شدم آنچنان با حقارت از ایران صحبت کرد که انگار افغانستان جزو کشورهای صنعتی جهان شده و ما گرفتار طالبان و کشت مواد مخدر و اسیر چنگ مافیای مواد مخدر و بی فرهنگی و توهش و ترور و جنگ اقوام پشتون تاجیک و هزاره هستیم نه اونا به قول معروف این فرد موشی بود که برای ما دم درآورده بود چرا برای اینکه امریکا که قدرت برتر جهانه دشمن ما هست وارباب آقای عبدل رحمان ارویا و با این تحلیل ایشون از پول های سیاه و نفتی عربستان برخوردار میشه اما ما هم اشتباهات زیادی داشتیم یکیش همین که هر بی سر و پا و بیسواد وابسته به القاعده و طالبان رو به عنوان تحلیل گر سیاست روی ایر نیاریم آقای ضرغامی در جهان مگر قحط الرجال شده یک اشتباه دیگه پولهای کلانی که از ایران سرازیر افغان میشه
پاسخ ها
اسدالله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
برادر ناشناس.هرکس برای خودش اصل ونصبی دارد چه افغانباشد چه تاجیک چه ایرانی.بی دلیل به دیگران نتازید.مشکل از خودمونه چرا تحمل شنیدن یه انتقاد ازخودمان را نداریم؟خب اون یه چیزی گفته ایراد ازمجریه میشد راحت با دلیل این اتهامات را رد کرد نه اینکه ابلهانه برنامه قطع بشه.
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
این دیگه چه جور منطقیه؟؟؟؟؟؟؟ چون زمانی در ایران به روی مردم افغانستان باز بوده حالا هر کاری ایران کرد مردمش باید سکوت کنند؟! در ضمن فراموش نکنید که فرزند بن لادن تا چند وقت پیش در ایران تشریف داشتند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
پر رویی چیه داشت نظرش میگفت...هر کی نظرش رو بگه پر روهه...واقعا که!!
ناشناس
| GERMANY |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
شما کیهان گونه پرت و پلا نگو جانم. فحش هم نده. "توهش" هم با "ح جیمیه" داداش.
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
در مکتب شماها هر کس نظر واقعیش رو بگه میشه بی سر و پا و خس و خاشاک و ....
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
نظر ناشناسی که کامنت رو نوشته : اگه در ایران دموکراسی مورد قبول غرب و شرق و اتحاد محکم هم با امریکا برقرار بشه بازم امثال این تحلیل گر نظر مخالف میدن اینا کسانی هستن که اصولا ایرانه روی نقشه و مردم روشن و اندیشمندش و فرهنگ بالای مردمش در بین همسایگان خار چشمشان شده این آقا سیاست رو بهانه کرده بود که به ایران بتازه شما هی ازش دفاع کنین موضوع چیز دیگه هست دوستان در وادی دیگه قدم میزنن
یک ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
من آدمی مذهبی نیستم، ولی فکر می کنم این جمله ی امام علی رو باید طلا گرفت: به سخن بنگر نه به گوینده ی آن
کاش یه روز بفهمیم که خون ما رنگین تر از افغان ها و عربا نیست، که اگه باشه پس باید به اروپایی ها هم حق بدیم نژاد خودشونو از ما برتر بدونن
شیرمرد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
این نظر چرا اکثر مخالفاش آمریکان؟!
نام جاوید وطن
| UNITED STATES |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
واقعا متاسفم از تفکر خیلی از ایرانی ها که ادعای اسلام، شیعه و ایرانی بودن میکنن اما نمی دونن که اسلام ،مذهب شیعه، کوروش کبیر تمام اینها مارو سفارش به این کرده اند که همه انسانها برابر و تفاوتی بین آنها نیست ، حالا چون این بنده خدا افغانیه شما اونو میکوبید حالا اگه خبر نگار فرانسوی بود همه شما به شبکه خبر بدو بیرا میگفتین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
0
37
واسه بی حیثیت کردن صدا و سیما یه فرنود راستگو 4 ساله کافی.شما که نمیتونین جواب یه بچه چهار سالرو بدین. بی خود میکنین برنامه چالشی میزارین کارشناسم دعوت میکنید.به خدا از خنده مرده بودم بسکی مجری حل کرده بود یه خورده منو من کردو گفت من با نظر شما موافق نیستم این نظر شماست.مسخره این کارشناس برنامست نظر ایشون مهمه نه توی مجری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
1
7
من فکر میکردم بیشترین نظرو پای این خبر ببینم. اما پای متن مربوط به ماه عسل بوده. سایت انتخاب یه خورده زیادی سانسور نکردی؟
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
16
5
مجري بيچاره چه گناهي داره؟؟ ايشون از معدود مجريهاي خوب شبكه خبر هستن
ناشناس
|
FRANCE
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
2
11
واسه بی حیثیت کردن صدا سیما یه فرنود چهار ساله کافی که مجری معلوم نبود لباس شویی از کجا آورد.
من نمیدونم شما که نمیتونید جواب بچه چهار سالرو بدین بیخود میکنین برنامه چالشی با حضور کارشناس درست میکنید.از خنده مرده بودم مجری اینقدر حل شده بود بعد چند ثانیه منو من گفت این نظر شماست به نظر من اینجری نیست.آخه نظر کارشناس مهمه یا مجری بعدم بودو بودو قعطش میکنید.واقعا آقای ضرغامی بره چند کیلو گل بخره قشنگ در جام جم گل بگیره بهتره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
1
13
آقامهم نیست که اون درست گفته یاغلط مهم اینه که مجری برنامه بایدتوان وقدرت بحث حضوری وسریع داشته باشه این مجریافقط بلدن باافرادی که جوابا قبلا باهاشون دوره شده حرف بزنن این که هنرنیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
1
10
به نظراین آقای ناشناس(نظردوم)فقط بایدافرادهم سو بیان حرف بزنن کاری که صداوسیما یه عمره کرده وباعث بی اعتباری بحثهاست
مریم
|
UNITED STATES
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
1
20
اخی چه حالی از شبکه خبر گرفته شد
خودم
|
GERMANY
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
5
10
این چه طرز تیتر زدن هست ، یک جوری نوشته اید انگار که افغانی بودن خیلی بد هست! توی مایه های چرا یک بیسواد توانست ...
واقعا که
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
2
15
آزادی بیان را دیدم، لذت بردم (لام با فتح خوانده شود)
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
3
34
آيا ما منزوي ترين كشور جهان نيستيم؟؟؟
ميشه اسم يك كشور تو دنيا رو نام ببريد كه اندازه ما قطعنامه تحريمي عليهش صادر شده باشه؟
آيا ما با همسايه هامون رابطه خوبي داريم؟؟
اگه داريم ميشه يك كشور از همسايگان ايران رو بگيد كه تو صحنه بين المللي از ما حمايت كرده ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
داداش اسد....برادر چاوز...داش ترکیه!!!
soroosh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
4
10
جناب ناشناس!
تحقیرکردن یک ملت اصلا روش انسانی نیست و این تفریط ها را به وجود می آورد
حتی همین تیتر مطلب سایت انتخاب توهین آمیز و تحقیر آمیز است.راستش من اول که مطالب آقای فضل الرحمان را شنیدم ناراحت شدم.او یک نفر بوده حرفی زده.
اما واکنش های این چنینی آنهم اکثرا از سوی نخبگان نسبت به یک ملت به مراتب زشت تر است.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
0
17
متاسفانه مجریهای صدا و سیما عادت دارن که همیشه نظر موافق بشنوند .همیشه کاملا مطمئن هستند که میهمان برنامه قراره چه حرفی بزنه واسه همین بر عکس مجریهای شبکه های بزرگ جهان هیچ وقت نمیتونن با یه کارشناس که حرفی مخالف میزنه چالش داشته باشن و به صورت خجالت آوری مصاحبه را قطع میکنن.عکس العمل مجری کاملا نشون داد که امثال ایشون با اون همه ادعای مجری گری سیاسی در مقابل نظرات مخالف چقدر زبون هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
اگه دقت کنی ..اونا مجری هاشون دوره های حرفه ای میگذرونن...درس خونده ان....برای خودشون منبع خبری اند...همه که مثله مجری های ما نیستند که متن رو بگیرند دستشون و حفظی بخونن..!!! در ضمن مجری ها میترسن چیزی بگن بعدا براشون دردسر میشه..!! خودتون که میدونید.>!!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
2
22
به نظر من اصلا اتفاق بدی نبود چون حداقل به مدیران پر ادعای رصدا و سیما نشون داد که چقدر با یه رسانه بی طرف و حرفه ای فاصله دارند.ما هم کلی خندیدیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
4
14
متاسفانه در تلوزیون ایران اشخاص مطلع و صاحب نظر برنامه اخبار را اجرا نمیکنند.بلکه تنها قرائت کننده خبر هستند (مثل طوطی) و در این چنین مواقعی ابروی ملت مسلمان و سرافراز ایران میریزد،مجری چون فردی لال بود!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
3
20
پس معلومه هنوز ظرفیت دمکراسی و نظر مخالف را ندارید
حکمت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
2
20
چرا فکر میکنید.. که همه باید نظرشون با ما یکی باشه...و باب میل ما صحبت وتعریف و تمجید کنند...!!!!!!!!!!!!
محمدرضا
|
UNITED STATES
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
7
15
واقعا همین مانده بود از یه افغانی بخوریم... البته شما راست میگید شبکه ای که مدام روی بین المللی بودنش تبلیغ میکنه نباید این جور ضایع برنامه را قطع میکرد
آدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
1
14
وقتی کارشناسان زبده احزاب داخلی بدون تریبون و امکان حرف زدن ندارند (به دلیل اینکه گرفتارند) یکی از نتایجش این میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
1
13
جناب ناشناس عزیز نه که کشور عزیز ما درگیر مواد مخدر نیست و ببخشید که صدا وسیما توانایی حتی جواب دادن به صدای مخالف خودش رو نداره و انقدر غیر حرفه ای عمل میکنه.برنامه ها با جهت گیریهای خاص و بدون جذابیت
reza
|
PAKISTAN
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
3
11
مشکل را باید در جای دیگری جستجو کرد، وقتی نماینده صدا و سیما در افغانستان در کابل نشسته و دور خودش میچرخد واطلاعاتش بروز نیست و بعضا گزارشهای دست چندم را از شبکه های دیگر گرفته و روی آنتن میدهد و یورو میگیرد،توقعی از اظهارات یک خبرنگار دست چندم افغانی- آمریکائی نباید داشت، نماینده صدا و سیمای ما در افغانستان فقط یاد گرفته که مصاحبه با چند نماینده پارلمان آنجا که با گرفتن امکاناتی حاضرند موافق با مواضع ما حرف بزنند را با به به و چه چه به ایران ارسال کند.اگر نماینده صدا سیمای ایران در کابل اطلاعات صحیح در مورد وضع موجود در افغانستان و مواضع جراید و رسانه های آن کشور را بطور دقیق و مستمر به مرکز ارسال میکرد اینگونه از این خبرنگار که معلوم نیست به سفارش چه کسی بر روی آنتن زنده آوردنش،رو دست نمیخوردیم.درصورتیکه اگر سوابق و مواضع قبل این خبرنگار را که به کرات در جراید و رسانه های افغانستان بر ضد ایران صحبت نموده درست و به روز به صدا و سیما منتقل شده بود این افتضاح از سوی مجری ناشی شبکه خبر بوجود نمیآمد که ایشان(مجری) بدون ملاحظات روابط ما با پاکستان بگوید که نه شاید پاکستان در آنجا دخالت داشته باشد ولی ایران در افغانستان دخالتی ندارد.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
3
17
آینه چون بنمود نقش تو راست...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
2
14
جناب انتخاب مگه اون بنده خدا چی گفته که اینقدر ناراحت میشید یکی پیدا شده جرات کرده حرف دلشو به سیمای ایران بزنه خیلی براتون عجیب و غریبه؟ بله سایتهایی مثل شما که از 10 تا نظر 9 تاشو به دلایل خیلی پیش پا افتاده غیر قابل انتشار میزنید باید از این قضیه برآشفته شوید شما در این فضای رسانه ای رشد کردید که هر نظری که با نظر ما سازگاری ندارد باید سانسور شود برید یه کم تمرین کنید که از نظرات مخالف اینقدر نترسید
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
3
17
یک ضرب المثل شیرین فارسی میگه : حرف حساب جواب نداره
این ضرب المثل مصداق بارز این برنامه شبکه خبره
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
3
22
هر کسی بخواد حرفی بزنه که به مزاقمون خوش نیاد میشه وابسته طالبان،آمریکا، اسرائیل؟
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
3
20
هر کسی بخواد حرفی بزنه که به مزاقمون خوش نیاد میشه وابسته طالبان،آمریکا، اسرائیل؟
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
4
19
تیتر خبرت مناسب نبود.
حالا درسته افغان هست.اما لحن تیترتون توهین آمیزه.
فکر کنم شما باید از BBC خبررسانی رو یاد بگیرید
امیدوارم نظرم رو سانسور نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
منم بی بی سی رو خیلی قبول دارم...واقعا هم مجریاش هم خبراش هم طوری که خبر رو میده همه دل نوازن... و یه خصوصیت خوبی که داره درباره ی بحث درباره ی یک موضوع چند تا کارشناس خوب و با تجربه و موافق و مخالف دعوت میکنه..
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
3
18
جان من! جان خودتون!
دروغ گفته!؟؟
بخدا در صو.رت نیاز همین چند همسایه هم هوای مارو نخواهند داشت! فعلا هم فقط بخاطر سودی که از ما می برند باهامون خوبند!
اگر کسی نظر دیگه ای داره با دلیل بگه!
ناشناس
|
CANADA
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
3
36
در بسیاری از کانالهای مطرح جهان افراد صد در صد مخالف نظرات آن کانال را می آورند و در انتها نشان می دهند که فرد مذکور چقدر افراطی هست و نظرات کانال چقدر معقول می باشد. مجری صدا و سیما طوری عمل کرد که گویی "راز مگو" فاش شده است.
ناشناس
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
3
51
آقا چرا سعی می کنید به خودتون دروغ بگید. مشکل اصلی اینه که در این کشور تا حالا کسی حاضر نبوده حرف حق رو بشنوه. همش سخنرانی های یکطرفه و اینکه مردم هالو هستن و ما هر چی بگیم همونه. حالا چی شده که غافلگیر شدین؟ وقتی رئیس مملکت می یاد میشینه هر .... دوست داره میگه و فکر می کنه با یه مشت نادون و ابله طرفه همینه دیگه. راستی خوب شد که آبروی این صدا و سیما رفت. اینا چوب خداست که صدا نداره. ...
پاسخ ها
همه جا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
درود به شرفت ناشناس خوب اومدی
amir
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
صبر صبر کن الکی شلوغش نکن. تو کشورهای مثل آمریکا رئیس جمهور خودشونم از صحنه حذف میکنن. جان اف کندی ( رئیس جمهور اسبق آمریکا)که مخالف افکار دولت مردای آمریکا بود یادتون هست که چطور حذف شد. مردم آمریکا و خیلی از کشورهای غربی مثل عروسک خیمه شب بازی بازیچه دولت مردانشون هستند. لطفا بیشتر مطالعه کنید.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
2
12
وقتی خود شما تو همین صفحه اینترنت نظرات مردم رو سانسور میکنید یا منتشر نمیکنید دیگه ژست بیخودی نگیرید توروخدا
عطا
|
GERMANY
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
1
20
بهتره بگیم سیمای میلی نه ملی -من یکی که حال کردم از نظرات اون اقای کارشناس افغان-البته بگم که از انتخابات به این طرف بجز برنامه نود اصلا سیمای میلی را ندیده و نخواهم دید از اینترنت دیدم و حال کردم
کورش
|
AUSTRIA
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
1
11
با سلام
بنده نه اهل سیاست هستم و نه اینکه میخوام به کسی بی ادبی کنم. این صفحه و مسئولانش متاسفانه همون رفتاری را دارن که خبرنگار ایرانی در مصاحبه داشت. مطمئن باشید که از این طریق چیزی جز استبداد نمیمونه که حال در حال اجراست. ما یک مثل داریم که میگه: تا زمانی که به عقاید دیگران احترام نذاری نمیتونی انتظار داشته باشی که به نظراتت احترام بگذارن.
خوش و خرم باشید
داریوش از تهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
0
17
ببیند دوستان در همین افغا نستان اشغال شده بیش از 15 شبکه خو صوصی و جود داره بجز شبکه دولتی همه چیز در این شبکه در باره همه چیز صحبت میشود هچ کس از هیچ کس حساب نیمبره حیچ کس از قدرت حکو مت نمیترسی هیچ کس کرزی را خدا نمیدنی و کرزی همه ها له از نور دور ی سرش ندیده کار گزارانش را همه انبایای الهی نمیدانه هیچ کس خودش را امام زمان نمیدا نه و مدریت خودش را هم مدریت امام زمان نمیدانه همه داران قدرت را نقد میکنه صا حبان قدرت و ثروت را نقد میکنه این اقای ناشناس هم که غیرت ملیش گل کرده ایشان و امثال ایشان که الحمد الله تو ایران کم هم نیست به جای فهش دادان به افغانی ها بهتر یک نگاه با چشمی باز به دور برش بیندازاه از خواب چند هزار ساله بیدار شی و بیبنی ایرا کجای دنیا کجای همین افغانستان اشغال شده کجای ایران کجای : ای که دنیا رفت تو هنوز در خوابی:
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
1
15
خب وقتی این اتفاق رو با شبکه های بین المللی کشورهای اروپایی و آمریکایی علی الخصوص استعمار پیر و استکبار جهانی !! مقایسه می کنیم می بینیم که در همین رسانه های یک فرد بیگانه به راحتی می تونه سیاست های این کشورهای رو به چالش بکشه اما در مورد کشور ما باید نظرات فقط و فقط و فقط بر طبق میل نظر حاکمیت باشه . حال خودتون قضاوت کنید آزادی بیان تو کدوم کشورها است .
کاوه
|
UNITED STATES
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
3
16
عزیز من ! چرا باید تااین حد سرمان را زیر برف کنیم و هنوز و همچنان به تظاهر و ریا دل خوش باشیم؟؟؟. افغانی آنچه گغته است راست گفته = واقعیت را گفت وانگشت روی حقیقتی که تلخ هست- گذاشت.
شما هم اگر (تصورا!) و احتمالا! - فرضا - موئی از نشانه های ایرانیت در وجود داری و با همه ترس و نگرانی قادری تا دو کلام واقعیت را در قالب احتیاط بنویسی. بنویس و این قدر برای خوش خدمتی به جماعتی که ایران و ایرانی را باین روز رساند - سینه نزن !!!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
19
2
اولا نظر یک کارشناس افغانی بوده که معلوم نیست جیره خوار امریکاست یانه.دوما افغانها نمک خورده ونمکدون میشکنن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
26
3
یک نفرنیست به این کارشناس افغانی بگه اولا ايران منزوی نيست دوما منزوي بودن بهتر از اینکه مثل کشور شما زیر اشغال امریکا وامثال امریکا باشی وسربازاشون توخیابوناتون راحت قدم بزنن وبه ناموستون رحم نکنن وبه قرآن اهانت کنن و...اونوقت شماها هم لال باشین وهیچی بهشون نگین جز بله قربان.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
2
18
چراازحقیقت فرارکنیم بنده خداحقیقت راگفته است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
در این موضوع مهم نیست کی حقیقت رو گفته یا دروغ...مهم اینه تلویزیون ما جنبشو نداشته و نتوانسته سخنان یک روزنامه گار مخالف را تاب بیاورد و با بی احترامی هر چه تمام تر سخنان او را قطع نموده..ایا ما خیال کردیم که همه ی دنیا طرفدار مایند؟!!....آیا فردا که این شخص به خانه اش برگردد ایا دو تا مقاله بر ضد این رفتار ما نمی نویسن...البته حق هم داره بنویسه..وقتی اونطوری برنامه رو قطع کردند این شخص احساس حقارت میکنه...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
اتفاقا" هم مجری و هم کارگردان برنامه با آن رفتار و با قطع برنامه به آن صورت ، مهر تاییدی بر حرفهای آن کارشناس افغانی زدند !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
0
12
از شبکه ای که مدام داره پوست مینداره و پدر و مادرش معلوم نیست، بیشتر از اینم انتظار نمیره!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
1
12
ای دل صاب مرده باز تو رو خواب برده...بلند شو از خواب و ببین و دنیاتو اب برده
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
1
11
بین المللی رو خوب اومدی
جمش کن کجاش بین المللیه
صابری از کابل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
15
4
خوب یک کشوری که زیر باری سلطه دیگران است انتظاری بیشتر از این نمیرود البته فراموش نکنید که ایران دخالت های هم دارند و آقای گل بدین حکمتیار یک مدت تو ایران پناهنده بود . و من شخصا خودم حرفای کار شناس را افغان را توجه بهش ندارم . و آن روز نامه نگار خودش یکی از پیروان آمریکا هست و از این حرف ها پیش میاید. و دوستی بین دو ملت به یک کار شناسی از بین نمیرود. و البته کار شناس افغان نباید این حرف ها را علنی میگفت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
24
4
یه نفر نیست به این کارشناس افغانی بگه اولا ایران منزوی نیست دوما منزوی بودن بهترازاینه که زیر اشغال امریکاوامثال امریکا باشی وسربازاشون توخیابوناتون قدم بزنن وبه ناموستون رحم نکنن وبه قرآن بي احترامی کنن و... اونوقت شماها لال باشین وهیچی بهشون نگین جزبله قربان.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
1
13
چرا باید فکر کنیم که همیشه باید دیگران از ما تعریف کنند . چرا انتقاد پذیر نیستیم مگر فراموش کردید که هر چند وقت یک بار تظاهرات در افغانستان بر ضد ایران برگزار می شود وشعارهای تندی می دهند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
3
4
آن را كه حساب پاك پاك است ...
اگه اين روزنامه نگار افغاني دروغ گفته ما چرا به تلاطم افتاديم!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
1
6
اگر آن افغانی ، حیثیت شبکه خبر رابرد ، مجری و کارگردان برنامه آبروی مملکت را بردند !
مهران فاضل
|
UNITED STATES
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
0
1
سلام بر دوستان واهل سیاست و کسی که حقایق را می داند و به خودش و مردمش دروغ نمیگه در اصل باید گفت شبکه خبر که به بشکه خبر معروف است حتی در بین کار کنان خبر باید گفت که در قیاس ا شبکه های حر فه ای حتی با شبکه های کشور های همسایه غیر تخصصی و همان بشکه خبر است و در بشکه همان طراود که در اوست مجری هم بی سیاست و بی سواد بود کار شناس 25ساله خبر مو فق باشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
3
2
حالا يك نفر داشت يه واقيعت موجود رو ميگفت چرا بايد مانند كبك سرمون رو تو برف كنيم ؟؟
ح طباطبایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
5
3
افغانستان کشوری اشغال شده است . مردم و دولتمردان آن تحت فشار و اشغال هستند لذا حرفهای اینچنینی که می زنند را باید به حساب این فشار گذاشت البته حرفه ای نبودن کارشناس هم در این زمیهه موثر بوده است.
فرشته عقیلی نژاد
|
UNITED STATES
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
3
0
اين کارشناس افغاني فکر ميکرد که با يک شبکه اروپايي مصاحبه ميکنه چون اونجا يه مقدارازادي بيان بيشتر از اينجاست چه ميدونست بدبخت که حرفاشوقطع ميکنند مجري برنامه هم که بدبختر از اون بلد نبود حرفاي اين کارشناس رو جم وجور بکنه وزدتو دهنش. باتشکرازشما فرشته عقيلي نژاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
3
0
متاسفم برای ایرانیهایی که برای مخالفت با حکومت هر حقیقتی را نادیده می گیرند.حقیقت اینه که مابه برادرانافغانی خیلی کمک کردیم.همین الان خیلی از افغانی ها در داخل کشور وخود افغانستان جیره خوار ایران هستند.می دانیدکه ما چرا هیچ وقت پیشرفت نمی کنیم چون هیچ وقت نمی خواهیم حقیقت را ببینیم.
امیرازکابل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
1
2
با سلام
1- عنوان داده شده بسیار زننده وزشت است وازکسانیکه ادعای فرهنگ سطح بالارادارند زشت تر مخصوصا باتوجه به اینکه کلمه افغانی در محاورات عمومی مردم ایران با یک فحش برابر شده است
2- اظهار نظر کارشناس در ایران که انصافا از آزادی بیان خبری نیست عجیب است اما در افغانستان یک امر کاملا عادی است .وشما می توانیدصدق این سخن رادرتلویزیون های افغانستان ببینیدکه تعداد آنها به 25تا می رسد.
3- ازکمک های انسانی تان یک دنیا تشکر اما انتظار نداشته باشید که در برابر آن ازتمامی ملی ، سیاسی و...تان پیروی نماییم .
4- عدم تحمل رای مخالف وسروصدا راه انداختن خود حکایت از یک استبداد، برتری طلبی و انزوا دارد . اگر انزوایی درکار نیود برای یک مصاحبه ساده ویک ابراز نظر شخصی که رسم رسانه وچاشنی وباعث جذابیت رسانه است ،این همه داد وقال راه نمی افتاد
نظرات بینندگان